اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط فرماندار چالوس؛

مصوبات سفر رهبری و هیئت دولت به چالوس تشریح شد

خبرگزاری فارس: فرماندار چالوس مصوبات سال گذشته سفر مقام معظم رهبری و مصوبات سفر هیئت دولت به مازندران درباره شهرستان چالوس را تشریح کرد.

مصوبات سفر رهبری و هیئت دولت به چالوس تشریح شد
سید قدیر رضایی امروز به مناسبت نزدیک شدن به انجام دور چهارم سفر هیئت دولت به استان مازندران در گفت‌وگوی تفضیلی با خبرنگار فارس در چالوس بیان داشت: 46 پروژه مصوب سفر اول و دوم رئیس جمهور در چالوس به صورت 100 درصد عملیاتی و اجرایی شده است.
وی خاطرنشان کرد: اعتبار مصوب برای این تعداد پروژه به غیر از سد سیاه بیشه و پروژه انتقال آب رودخانه چالوس به شرق مازندران معادل 23 میلیارد و 214 میلیون تومان بوده است.
فرماندار چالوس اظهار داشت: اعتبار هزینه شده تا اوائل سال برای سد سیاه بیشه 155 میلیارد و 500 میلیون تومان و برای انتقال آب چالوس به شرق مازندران 157 میلیارد و 430 میلیون تومان است.
رضایی ادامه داد: از این 46 پروژه ، 37 پروژه 100 درصد به اتمام رسیده که معادل 80.43 درصد است، 3 پروژه از 50 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی و 6 پروژه از 5 تا 15 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
وی مهم‌ترین پروژه‌های سفر اول و دوم ریاست جمهوری به چالوس را ساخت بیمارستان 160 تختخوابی طالقانی، تسریع در احداث آزاد راه تهران- شمال و مجتمع فرهنگی هنری چالوس عنوان کرد.
رضایی درباره مصوبات سفر سوم ریاست جمهوری به استان در شهرستان چالوس تصریح کرد: کل پروژه‌های مصوب سفر سوم در شهرستان چالوس 60 پروژه است که مطالعه و احداث یک سد، احداث مرکز بهداشتی درمانی 10 تختخوابی مرزن‌آباد، احداث 5 سالن ورزشی آموزشی، احداث یک استخر شناور، چهار خطه‌کردن محور مرزن آباد به کلاردشت و کلاردشت به عباس آباد، استقلال راه و ترابری شهرستان چالوس و مطالعه قطعه 25 آزاد راه تهران شمال از مهم‌ترین آنهاست.
 
*مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به چالوس
فرماندار چالوس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شهرستان چالوس از سفر پرخیر و برکت رهبر معظم انقلاب به این شهرستان از مصوبات بسیاری بهره‌مند شده است بیان داشت: کل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به شهرستان چالوس تا پایان سال 90 معادل 27 میلیارد و 566 میلیون و 750 هزار تومان است.
وی خاطرنشان کرد: تعداد پروژه‌های مصوب در این سفر برابر 205 پروژه است که از این تعداد 203 پروژه عملیاتی و اجرایی شده که 99.02 درصد را شامل می‌شود.
رضایی درباره پروژه‌های مصوب سفر رهبر معظم انقلاب به چالوس تصریح کرد: 169 پروژه با 100 درصد، 14 پروژه با 80 تا 95 درصد، دو پروژه با 50 تا 80 درصد، 12 پروژه با 25 تا 50 درصد و شش پروژه با کمتر از 25 درصد پیشرفت فیزیکی در حال پیگیری است.
نماینده عالی دولت در شهرستان چالوس از مهم‌ترین پروژه‌های سفر رهبر معظم انقلاب را ساخت استادیوم ورزشی 5 هزار نفره به ارزش 50 میلیارد تومان، مجتمع آبرسانی به روستاهای غرب کلاردشت به ارزش یک میلیارد و 800 میلیون تومان و تجهیز کامل بیمارستان طالقانی به ارزش یک میلیارد و 400 میلیون تومان نام برد.
  
*اعتبارات تملک و دارایی
وی در ادامه درباره اعتبارات تملک و دارایی این شهرستان نیز اذعان داشت: مجموع اعتبارات تملک و دارایی در سال 89 و 90 معادل 16 میلیارد و 350 میلیون تومان است.
فرماندار چالوس افزود: تعداد پروژه‌های مصوب در این بخش برابر 358 پروژه کوچک و بزرگ که تمام پروژه‌های سال 89 برابر 158 پروژه 90 درصد به اتمام رسیده است.
وی ادامه داد: 208 پروژه مصوب در سال 90 موافقت‌نامه‌های آن مبادله و با تخصیص میانگین 45 درصد عملیات اجرایی آنها آغاز شده که امیدواریم تا پایان سال مالی در صورت تخصیص مابقی اعتبار به اتمام برسد.
رضایی رتبه شهرستان از نظر اعتبارات مصوب در این بخش در بین 18 شهرستان استان رتبه هفتم عنوان کرد.

*اعتبارات ملی
وی همچنین کل اعتبارات شهرستان از منابع ملی در سال 89 و 90 معادل 36 میلیارد تومان بیان داشت و مهم‌ترین آنها را احداث تونل قسمت جنوبی شهر چالوس در منطقه تیپ سوم امامت به منظور اتصال کنار گذر چالوس- تنکابن و آزادراه به کنارگذر نوشهر با اعتباری معادل 10 میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی 10 درصد، مجموع پل‌های چالوس با اعتبار معادل 10 میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی 30 درصد، پروژه گازرسانی به کلاردشت با اعتباری معادل 4 میلیارد و 600 میلیون تومان که خط انتقال و تغذیه تکمیل و در حال نصب علمک و دادن انشعاب به مردم هستند و احداث و تکمیل کنار گذر چالوس به نوشهر با اعتباری معادل 10 میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی 65 درصد اعلام کرد.
انتهای پیام/م10 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول