اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت یک مقام ارشد سپاه سمنان

وقتی عده‏ای از مسئولان از مردم عقب‏ترند . . .

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگ‏کننده سپاه استان سمنان در یادداشتی که به خبرگزاری فارس تقدیم کرده، اذعان داشت: باید اقرار کرد که عده‏ای از مسئولان ما در نظام از مردم عقب بوده و هستند.

وقتی عده‏ای از مسئولان از مردم عقب‏ترند . . .

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، امام خمینی (ره) می‏فرمایند که "من دست یکایک شما پیشگامان رهایی را می‏بوسم و می‏دانم که اگر مسئولان نظام اسلامی از شما غافل شوند، به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت".

از دوران کودکی در پای منبر و سخنرانی بزرگان و علمای دین شنیده و هم‏چنین در سنین جوانی در کتاب عالم جلیل‏القدر، شهید آیت‏الله دستغیب (ره) خوانده بودم که در قرآن وعده آتش دوزخ، مخصوص کسانی است که "گناه کبیره" انجام داده‏اند و در طول عمر خویش نیز موفق به توجه به درگاه الهی نشده‏اند.

اعتقاد ما در نظام ولایی و اسلامی ایران این است که ولی‏فقیه حاکم بر نظام از خود سخنی نمی‏گوید و فرمایشات ایشان برگرفته از آیات و روایات صریح قرآن و عترت است تا جایی که می‏توان گفت "و ما ینطق عن الهوی"؛ اصلاً شرط ولایت بر مسلمین، صیانت و نگهداری نفس و صحبت نکردن از روی هوا و هوس است.

حال چگونه است که این رهبر بی‏بدیل جهان اسلام می‏فرماید "غفلت از بسیج و بسیجیان در نظام اسلامی گناه کبیره است و می‏تواند آتش دوزخ الهی را به دنبال داشته باشد"؟

به نظر می‏رسد برای رسیدن به جواب این سئوال، استناد به چند جمله از فرمایشات حضرت امام (ره) بتواند راهنمای خوبی باشد.

در جایی ایشان فرمودند که "حفظ نظام اسلامی ایران از اوجب واجبات است" و در جایی دیگر فرمودند "اگر بر کشوری نوای دل‏نشین تفکر بسیجی طنین‏انداز شد، چشم طمع ابرقدرت‏ها از آن کشور دور خواهد شد؛ و الّا باید هر لحظه منتظر حادثه ماند" و باز فرمودند که "بار دیگر تأکید می‏کنم، غفلت از بسیج، سقوط در دام دو ابرقدرت را به دنبال دارد".

با یک حساب و کتاب معمولی می‏توان نتیجه گرفت که در نظام اسلامی ایران، برای عمل به آن اوجب واجبات باید تفکر بسیجی داشت وگرنه حادثه و سقوط در دام دو ابرقدرت در انتظار ماست و حتمی است و این سقوط خدای نکرده یعنی از بین رفتن نظام جمهوری اسلامی ایران.

پس کاملاً معلوم شد که برای عمل به یک واجب که از همه تکالیف برتر و بالاتر است؛ یعنی حفظ نظام اسلامی، مقدماتی لازم است که آن هم در جای خود واجب است، یعنی داشتن تفکر بسیجی.

پر واضح است که بدون داشتن تفکر بسیجی، نظام اسلامی حفظ نخواهد شد و عمل به واجبی بر زمین خواهد ماند و ترک این واجب می‏تواند یک گناه کبیره باشد و از طرفی برای به وجود آمدن آن مقدمه واجب یعنی تفکر بسیجی، باید زمینه‏ای آماده شود که آن هم تشکلی است که بتوان به وسیله آن، تفکر بسیجی را فراگیر کرد و زمینه‏ساز آن نیز مسئولان نظام هستند.

اگر همه مسئولان نظام با درک این موضوع مهم، سهم و نقش خود را در تشکیل بسیج ایفا کنند؛ به برکت این عمل، تفکر بسیجی نیز در همه آحاد مردم و اجتماع طنین‏انداز شده و می‏توان به بقای نظام اسلامی امیدوار بود و الّا هم باید منتظر حادثه ماند و هم منتظر عقاب و دوزخ الهی.

البته مردم ما در طول 33 سال انقلاب نشان دادند که بسیجی هستند و بسیجی فکر می‏کنند و در کوران تهدیدات مختلف با درک و فهم صحیح و بصیرت لازم ثابت کردند که بسیجی بودن یعنی پیرو ولایت بودن، در صحنه ماندن، ‌دشمن‏شناسی، عمل به هنگام و به اندازه و ...

ولی باید اقرار کرد که عده‏ای از مسئولان ما در نظام از مردم عقب بوده و هستند؛ آنهایی که نه تنها زمینه ایجاد بسیج و تفکر بسیجی را به وجود نیاوردند، بلکه با سکوت خود و با تبعیت نکردن از رهبری و ولایت و نداشتن شناخت و درک موقعیت‏های مختلف،‌ حتی لطماتی را نیز به نظام وارد کردند.

البته منظور امام راحل از وعده آتش دوزخ الهی همین دسته از مسئولان نظام هستند؛

ولی هنوز فرصت برای جبران و توبه به درگاه الهی و برائت از آتش دوزخ الهی وجود دارد و این دسته از مسئولان باید تا دیر نشده خود را از دهانه آتش برهانند و با تأسی به روح بلند حضرت امام (ره) ‌و تبعیت از مقام معظم رهبری و درس گرفتن از همت و اراده بلند و والای مردم عزیزمان روز به روز بر عزت و اعتلای نظام اسلامی ایران بیفزایند و خود را نیز به رحمت بی منتهای الهی نزدیک و نزدیک‏تر کنند.

 

=======================

یادداشت از: مرتضی احمدیان

=======================

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول