اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

مسئولان جلسات را به ساعات غیراداری موکول کنند/پیشرفت‌های قم مسرت‌بخش است

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم ضرورت پاسخگویی به مردم از سوی مسئولان را مورد تاکید قرار داد و گفت:‌ مسئولان جلسات خود را به ساعت غیراداری موکول کرده و نسبت به حل مشکلات مردم و شنیدن سخن آنان اهتمام داشته باشند.

مسئولان جلسات را به ساعات غیراداری موکول کنند/پیشرفت‌های قم مسرت‌بخش است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ‌در جلسه شورای اداری استان قم که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران خدمت کردن به مردم اجر بسیار زیادی دارد تاکید کرد: امروز دنیا ایران اسلامی را الگوی خود قرار داده است و مردم کشورهای مختلف به دنبال الگو‌برداری از ایران هستند.

وی با اشاره به اینکه حکومت اسلامی دارای شاخصه‌های مختلفی است تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های مهم حکومت اسلامی علاقمندی مردم است و حضرت علی(ع) نیز در این زمینه به مالک اشتر گفتند: «مالک دلت را از محبت مردم مالامال کن».

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به اینکه مسئولان کشور نیز باید با الگوگیری از مولای متقیان دوست داشتن مردم را سرلوحه امور خود قرار داده و همواره در فکر خدمت به آنان باشند اضافه کرد: در نظام اسلامی اینکه مسئولان حرف مردم را بشنوند، یک افتخار است.

وی با اشاره به اینکه در حکومت‌های غیردینی و غیراسلامی، حکومت‌ها مردم را به خاک و خون می‌کشند اضافه کرد: همه کسانی که در این نظام مسئولیتی بر عهده دارند، چه شما مسئولان و چه ما طلبه‌ها باید همه توان خود را در راه خدمت به مردم به کار بگیریم.

آیت‌الله نوری‌همدانی با تاکید بر اینکه مسئولان باید هنگام مواجهه با مردم حسن خلق داشته باشند خاطر نشان کرد: مسئولان باید هنگام مواجهه مردم با روی خوش با آنان برخورد کرده و همراه با احترام با ایشان سخن بگویند.

وی در ادامه درباره دیگر ویژگی‌های حکومت اسلامی، تواضع مسئولان را از جمله این ویژگی‌ها دانست و افزود: مسئولان باید همواره در برابر مردم متواضع باشند و پیامبر اکرم(ص) نیز نسبت به تواضع توصیه‌های بسیاری داشته‌اند.

این مرجع تقلید امانتداری را از ویژگی‌های دیگر حکومت اسلامی عنوان کرد و یادآور شد: مسئولان باید بدانند که این پست‌ها و سمت‌ها یک امانت در راستای خدمت به مردم است و باید از این فرصت در راستای خدمت هر چه بیشتر استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب به برکت و تلاش مستضعفان به پیروزی رسید اضافه کرد: مردم باید بتوانند به سهولت با مسئولان دیدار کنند و نباید به دلیل برگزاری جلسه و کمیسیون مشکلات مردم لاینحل باقی بماند.

آیت‌الله نوری‌همدانی بر تشکیل جلسات در ساعات غیراداری تاکید کرد و افزود: اقدامات صورت گرفته در زمینه عمران و آبادانی قم مسرت‌بخش است و قطعا این خدمات در تاریخ ماندگار خواهد ماند.

وی در پایان با تقدیر از تلاش‌های استاندار قم تاکید کرد:‌ فکر و اندیشه،‌ دلسوزی، تواضع و مدیریت موفق استاندار قم توفیق روحانیت در پست‌های اجرایی را ثابت کرد.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول