اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اصفهان:

پرداختن مسئولان به مسائل حاشیه‌ای سوء‌استفاده‌های اقتصادی را به همراه دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت اصفهان گفت: تجربه نشان داده است هر زمان مسئولان به مباحث حاشیه‌ای پرداخته و منافع گروهی را در رقابت‌های مطرح می‌کنند، برخی از افراد از این شرایط سوءاستفاده اقتصادی می‌کنند.

پرداختن مسئولان به مسائل حاشیه‌ای سوء‌استفاده‌های اقتصادی را به همراه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: دشمن به دنبال فشار آوردن بر نظام اسلامی از طریق اقتصادی است و رهبر معظم انقلاب نیز با دقت برای خنثی کردن این فشار چنین نامی را برگزیدند.

وی با بیان اینکه فرمایشات رهبر معظم انقلاب نقشه راه انقلاب و مسئولان است، تصریح کرد: انقلاب اقتصادی، تحول فرهنگی را به دنبال دارد.

امام جمعه موقت اصفهان بیان داشت: سال تولید ملی مقوله‌های خودکفایی، عدالت اجتماعی، صادرات، نظارت بر واردات و جلوگیری از تورم را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه در سال جاری نقدینگی کشور باید به سوی تولید و ایجاد رفاه برای مردم برود، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی خوب مسئولان کشور می‌توانیم شاهد قطب شدن اقتصادی ایران در برخی از قسمت‌ها، در سطح خاورمیانه باشیم.

مهدوی به کنترل لبنیات در چند روز اشاره‌ کرد و گفت: انتظار داریم چنین نظارت‌های اقتصادی دائمی و فراگیر باشد.

*فاطمه نور جبروت و تجلی صفات پروردگار است

امام جمعه موقت اصفهان به سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن و مادر اشاره کرد و گفت: فاطمه زهرا (س) در عالم جبروت نور و در عالم زمین سرمشق تمام انسان‌ها و حتی ائمه اطهار (ع) است.

وی شجاعت و دفاع حضرت فاطمه زهرا (س) از امام، عبادات استثنایی آن حضرت، عفت، رعایت دقیق‌ترین اصول اخلاقی نسبت به همسر خود و سخاوت و ایثار ایشان را از خصوصیات بارز حضرت فاطمه (س) برشمرد و تاکید کرد: تربیت اولاد‌های اثر گذار در طول تاریخ، رافت و مهربانی، حضور در صحنه‌های اجتماعی و انجام وظایف اجتماعی و سیاسی با رعایت دو مقوله عفت و حجاب، خوشحالی حضرت از تقسیم کار پیامبر اسلام (ص) بین ایشان و حضرت علی (ع) و اعطای بصیرت و آگاهی به همه نسل‌ها از دیگر خصوصیات مهم حضرت فاطمه زهرا (س) است.

مهدوی همسان شدن ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران را مزید نورانیت این شب و روز دانست.

*دشمنان به دنبال ضربه زدن به نفوذ روحانیت هستند

امام جمعه موقت اصفهان اشاره‌ای به سالگرد فتوای میرزای شیرازی برای لغو امتیاز تنباکو کرد و گفت: استمداد فتوای میرزای شیرازی از حضرت ولی‌عصر (عج)، نفوذ روحانیت و مرجعیت در دل مردم و بصیرت و آگاهی خود مردم سبب پیروزی این حکم تاریخی شد.

وی با بیان اینکه در 120 سال گذشته و با نبود حکومت اسلامی، دشمنان به دنبال از بین بردن نفوذ روحانیت در بین مردم بودند، تاکید کرد: در حال حاضر و با تشکیل حکومت اسلامی به طور حتم دشمنان با قدرت بیشتری تصمیم به ضربه زدن به نظام اسلامی هستند.

مهدوی گفت: هدایت‌ها و بیانات و مدیریت رهبر معظم انقلاب همواره به منافع دشمنان ضربه زده و امروز توده‌های مردم باید با اتحاد بیشتری به فرمان رهبر معظم انقلاب توجه کنند.

*اسرائیل با تهدید به دنبال خالی کردن یاس و ناامیدی خود است

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به تشکیل رژیم صهیونیستی در سال 1327 هجری شمسی به کمک آمریکا و انگلیس و تقسیم کشور فلسطین به دو بخش یهودی‌نشین و عرب نشین گفت: با تشکیل انقلاب اسلامی ایران و همچنین سخنان امام خمینی (ره) مبنی بر غده بودن رژیم صهیونیستی، این رژیم در خاورمیانه دچار یاس و ناامیدی شده است.

وی تهدید‌های رژیم صهیونیستی را ناشی از ایجاد حالت‌های روانی یاس در این رژیم دانست و تاکید کرد: خود این حکومت نیز می‌داند که قدرت حمله به ایران را ندارد و نخواهد داشت.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول