اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دماوند خبر داد

2 برابر شدن تولیدات باغی و زراعی در دماوند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان دماوند از دو برابر شدن تولیدات باغی و زراعی و رشد صددرصدی تولید شیر در دماوند خبر داد.

2 برابر شدن تولیدات باغی و زراعی در دماوند

علی‏رضا قاسمی‏‌فرزاد امروز در گفت‏‌وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: مهم‏ترین اقدامات صورت گرفته در بخش کشاورزی شامل توسعه اراضی زیر کشت آبیاری قطره‏‌ای از ‏هزار و 500 هکتار به 5 هزار هکتار، افزایش پوشش انهار از 100 کیلومتر به 250 کیلومتر، دو برابر شدن تولیدات باغی و زراعی و تولید محصولات کشاورزی از 240 هزار تن به 410 هزار تن بوده است.

فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به اینکه تولیدات دامی و طیور از 850 تن به هزار و 200 تن افزایش یافته است، افزود: همچنین تولید شیر از 30 تن در روز به 60 تن در روز رسیده است و افزایش صددرصدی داشته است.

احداث سالن ورزشی در روستاهای دماوند

فرماندار شهرستان دماوند در تشریح مهم‏ترین پروژه‏‌های عمرانی اجرا شده، افزود: احداث دبیرستان‏‌های کار و دانش در دماوند و رودهن، مرکز فنی و حرفه‏‌ای خواهران دماوند، تخریب، بازسازی و بهسازی مدارس، مرمت و بهسازی گلزار شهدا، احداث سالن ورزشی کارگران و سالن ورزشی روستاهای مهرآباد، مرا، اوره، مشاء، آرو و مرانک از مصوبات سفر دولت به دماوند است.

قاسمی‏‌فرزاد اظهار داشت: همچنین ایمن‏‌سازی محور هراز، ایمن‏‌سازی جاده فیروزکوه- دماوند و نصب دوربین‏‌های سرعت‏‌سنج و احداث ایستگاه‏های آتش‏‌نشانی در رودهن و دماوند از اقدامات دولت در حوزه زیربنایی بوده است.

وی افزود: تجهیز و تکمیل پایگاه امداد و نجات هلال‌احمر در آبعلی و جابان، احداث مراکز بهداشتی در کیلان و آبسرد، بهسازی محور هومند آبسرد، تعریض جاده قدیم و اصلاح هندسی محورها از دیگر اقدامات دولت در بخش زیربنایی بوده است.

بازسازی و مرمت راه‏های روستایی دماوند

فرماندار شهرستان دماوند به بیان ثمرات سفرهای هیئت دولت به شهرستان دماوند در بخش روستایی پرداخت و افزود: آبرسانی به روستاها، اجرای طرح هادی روستایی در جورد، حصار، اسلام‏‌آباد، بیدک و اهران، اصلاح فضای ورزشی روستایی، بازسازی و مرمت راه‏های روستایی و جمع‏‌آوری آب‏های سطحی از اقدامات دولت برای آبادانی و عمران روستاها بوده است.

قاسمی‏‌فرزاد به سه دوره سفرهای رئیس‌جمهور و هیئت دولت به شهرستان دماوند و ثمرات و برکات آن اشاره کرد و اظهار داشت: آثار این سه دوره سفر در قالب 169 پروژه بود که توسط هئیت دولت به تصویب رسید و به اجرا گذاشته شد.

وی تاکید کرد: علاوه بر اعتبارات استانی، 280 میلیارد تومان از اعتبارات ملی برای تکمیل و احداث پروژه‏‌های مصوب استفاده شد و تاکنون به طور متوسط پیشرفت فیزیکی 95 درصدی را در آنها شاهد هستیم.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول