اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار

تراز مالی کشاورزی مثبت شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اعلام کرد: تراز مالی در بخش کشاورزی کشور، برای نخستین بار مثبت شد.

تراز مالی کشاورزی مثبت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، "سیدمحمد موسوی" پیش از ظهر امروز در ستاد توسعه کشاورزی استان تهران در شهرستان فیروزکوه با اشاره به سال "تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی"، یکی از اهداف مهم که در سند چشم‏انداز بیست‏ ساله کشور بر آن تأکید شده است، را رسیدن به نقطه نخست اقتصادی بین کشورهای منطقه دانست.

وی با اشاره به تحریم‏های اقتصادی که دشمنان به عنوان ترفندی از آن علیه ایران استفاده می‏کنند، استقلال اقتصادی را به عنوان یکی از راهبردهای محوری که رهبری همواره بر آن تأکید می‏کنند، بسیار مهم برشمرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به فرموده امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه "کشوری که سفره‏اش وابسته به بیگانگان باشد، هرگز به استقلال نخواهد رسید"، تأمین امنیت غذایی و توسعه صادرات محصولات کشاورزی را برای کشور که در کنار نفت می‏تواند ارزآوری خوبی داشته باشد، ضروری دانست.

موسوی تأمین امنیت غذایی را اساس استقلال ملی یک کشور بیان کرد و افزود: توجه به بخش کشاورزی و به‏کارگیری ظرفیت‏ها در ارتباط با توانمندسازی کشور و تأمین امنیت غذایی باید به عنوان یک اولویت راهبردی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه از سال 1357 تا امروز جمعیت کشور دو برابر شده و تولید محصولات کشاورزی نیز از 23 به 108 میلیون تن رسیده است، اظهار داشت: در حال حاضر، 95 درصد کل نیازهای کشور در این بخش در داخل تولید می‏شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: در برنامه پنجم توسعه، علاوه بر تأمین امنیت غذایی، باید به اولویت دوم بخش کشاورزی که توسعه صادرات محصولات کشاورزی است، نیز توجه شود.

موسوی ادامه داد: خوشبختانه در سال گذشته برای نخستین بار تراز مالی در بخش کشاورزی مثبت شد؛ بدین معنی که صادرات در بخش کشاورزی کشور بیشتر از واردات در این زمینه بوده است.

انتهای پیام/س20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول