اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی:

کشاورزی مخاطب اول تحقق نامگذاری ‌سال جاری است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: هیچ تولیدی ملی‌تر و هیچ سرمایه ایرانی گسترده از کشاورزی در کشور ما نیست و برای تحقق نامگذاری ‌سال جاری، مخاطب اول، بخش کشاورزی است.

کشاورزی مخاطب اول تحقق نامگذاری ‌سال جاری است

به گزارش خبرگزاری  فارس از کرمان، آیت‌الله حسن عالمی بعد از ظهر در همایش علویون فاطمی در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: نعمت وجود این بانوی بزرگوار بسیار با‌عظمت است.

وی افزود: علامه مجلسی در بحارالانوار از قول معصوم نقل می‌کند" زمانی که حضرت زهرا (س) به دنیا آمد، نوری بر خانه خدیجه (س) تابید که در تمام خانه‌های دیگر احساس شد".

عالمی ابراز داشت: این حقیقت باید تبیین شود و تفسیر قضیه این است که این نور می‌ماند تا روزی که خداوند زمین را از عدل و داد پر کند، همچنان که از ظلم پر شده است و به برکت وجود حضرت زهرا (س) بعد از قر‌ن‌ها از نسل او شخصی می‌آید که ثمره نور فاطمی بوده و همه انسان‌های روی زمین از آن بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه فاطمه زهرا (س) کوثر است، افزود: در تفسیر کوثر آمده که به معنای نهری است که اگر کسی اندکی از آن بنوشد، تا ابد سیراب و هرگز احساس تشنگی نمی‌کند.‌

عالمی عنوان کرد: هر دلی که معرفت حضرت زهرا (س) به آن راه یابد، دیگر ظلمات ضلالت را نخواهد دید و همیشه نور هدایت دارد و این معنای کوثر است.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به سال "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" گفت: هیچ تولیدی ملی‌تر و هیچ سرمایه ایرانی گسترده از کشاورزی در کشور ما نیست و برای تحقق نامگذاری ‌سال جاری، مخاطب اول، بخش کشاورزی است.

وی اذعان داشت: ما در جهاد کشاورزی که ترکیبی از جهاد سازندگی و کشاورزی است، ادعا داریم که سرباز ولایت هستیم و این امر وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

عالمی خاطر نشان کرد: اگر قرار باشد به مردم خدمت کنیم، باید در بخش کشاورزی باشد، زیرا کشاورزی بیشترین شغل است و اگر به کشاورزان خدمت کنیم، به قشر انقلابی و محروم‌تر خدمت کرده‌ایم.

وی افزود: در دین ما کشاورزی مستحب است و اصل زیربنایی کار در این بخش عبادت تلقی می‌شود.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در شرایط سیاسی فعلی کشور ما، کشاورزی حرف اول را می‌زند، ابراز داشت: نمی‌توانیم ادعای استقلال داشته باشیم‌ در حالی که در کشاورزی به دیگران وابسته هستیم، کشاورزی زیرساخت و مبنای قوت اجتماعی را پایه‌گذاری می‌کند و این امر باید به دست تلاشگران این بخش انجام شود.

عالمی گفت: نظام جمهوری اسلامی طی دو سال گذشته نگاه ویژه‌ای به بخش کشاورزی داشته و پشتیبانی‌های خاصی انجام داده که باید از این فرصت حسن استفاده را ببریم.

وی اظهار داشت: باید تهدیدهایی که در آینده نه چندان دور برای کشاورزی وجود دارد که یکی از آنها پایان پذیرفتن آب‌های زیرزمینی است را خطر جدی تلقی کرده و در این زمینه استفاده درست داشته باشیم.

عالمی با تأکید بر اینکه باید از حداقل مصرف آب، حداکثر استفاده در تولید را ببریم، عنوان کرد: این مسائل باید مدیریت شود و کشاورزان با علوم و فنون کشاورزی آشنا شوند تا کشورمان بتواند رشد چشمگیری پیدا کرده و به جایگاه خود برسد. 

وی بیان داشت: کشور ما در زمینه‌های مختلفی در دنیا حرف برای گفتن دارد و در بعضی زمینه‌ها از کشورهای جهان اول و دوم نیز بیشتر و سریع‌تر رشد کرده، لذا همه باید برای تقویت بخش کشاورزی تلاش کنیم و این حوزه نباید از دیگر پیشرفت‌ها عقب بیفتد.

عالمی گفت: باید نگاه ما در بخش کشاورزی نسبت به آینده دید بلندی باشد و هم در کمیت و هم در کیفیت‌ تلاش کنیم تا این حوزه‌ها ارتقا یابد.

وی با تأکید بر اینکه باید مصرف سموم و کودهای کشاورزی به حداقل برسد، افزود: وزارت جهاد کشاورزی طی چهار سال گذشته گام بلندی در زمینه سلامت غذایی برداشته است و یک همت در افزایش کمیت و تولید و کیفیت نیاز است که این وظیفه همه ما و تعهدی است که نسبت به انقلاب و رهبری و کشور داریم.

عالمی گفت: کشاورزی زیرساخت و مبنای قوت اجتماعی را پایه‌گذاری می‌کند و این امر باید به دست تلاشگران این بخش در کشورمان انجام شود.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول