اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فیروزکوه خبر داد

شناسایی 18 هزار هکتار از اراضی فیروزکوه همگام با توسعه کشاورزی

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان فیروزکوه اعلام کرد: تاکنون بالغ بر 18 هزار هکتار از اراضی ملی در شهرستان فیروزکوه برای اجرای طرح توسعه کشاورزی شناسایی شده است.

شناسایی 18 هزار هکتار از اراضی فیروزکوه همگام با توسعه کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، "سعید افشارنادری" پیش از ظهر امروز در ستاد طرح توسعه کشاورزی در شهرستان فیروزکوه با اشاره به تصویب مصوبه‏ای در اواخر سال گذشته از سوی هیئت دولت برای اجرای طرح توسعه کشاورزی، بهره‏برداری بهینه از اراضی مستعد کشاورزی را از جمله اهداف ستاد طرح توسعه کشاورزی در فیروزکوه برشمرد.

وی استفاده بهینه از ظرفیت‏ها و توانمندی‏های موجود در منطقه برای توسعه بخش کشاورزی همراه با تولید اقتصادی و توسعه پایدار، دانش‏بنیان کردن کشاورزی به عنوان بهترین راهکار تحقّق خودکفایی و همچنین ایجاد اشتغال و تقویت زیرساخت‏های اقتصادی در بخش کشاورزی را از اهداف و استراتژی‏های طرح توسعه کشاورزی در منطقه عنوان کرد.

فرماندار شهرستان فیروزکوه ادامه داد: تاکنون بالغ بر 18 هزار هکتار از اراضی ملی در شهرستان فیروزکوه برای اجرای طرح توسعه کشاورزی شناسایی شده است.

افشارنادری اضافه کرد: تمام اراضی ملی منطقه دارای سند مالکیّت به نام دولت هستند و این امر اجرای طرح توسعه کشاورزی را در فیروزکوه تسهیل می‏کند.

وی با اشاره به زمان‏بر بودن دریافت نتیجه استعلام‏ها، تفویض اختیارات کمیسیون ماده 13 را به شهرستان‏ها خواستار شد.

فرماندار شهرستان فیروزکوه همچنین تسهیل در واگذاری تسهیلات، شفاف‏سازی در زمینه ضمانت‏های بانکی و تأمین زیرساخت‏های لازم در اراضی مستعد را از جمله موارد مهم و ضروری برای تسهیل در روند اجرای این طرح عنوان کرد.

افشارنادری اضافه کرد: با منطقه‏بندی و تقسیم اراضی مستعد بر مبنای امکانات موجود و منابع آبی، طرح را باید به سمتی سوق داد که با اندک تخصیص آب، بهره‏وری لازم حاصل شود.

وی برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی، تشکیل کارگروه‏های توجیهی با حضور کارشناسان و سامان‏دهی افراد متقاضی در قالب تعاونی‏ها در کنار سایر اقدامات و مصوبه‏ها را در دستور کار ستاد اجرایی شهرستان فیروزکوه برای اجرای طرح توسعه کشاورزی عنوان کرد.

انتهای پیام/س20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول