اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان اسناد ملی:

مقالات علمی و پژوهشی تابع نیازهای واقعی کشور باشد

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس سازمان اسناد ملی کشور گفت: باید با یک حرکت جدی مقالات علمی و پژوهشی تابع نیازهای واقعی کشور ما باشد.

مقالات علمی و پژوهشی تابع نیازهای واقعی کشور باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، حجت‌الاسلام سید محمدعلی احمدی ابهری عصر دیروز در آیین افتتاحیه همایش مردم‌شناسی در زرند با تجلیل از برگزار کنندگان این مراسم و با اشاره به تقارن آن با هفته پژوهش اظهار داشت: یک پژوهش ارزشمند پژوهشی است که یک چرخه کامل از احساس مشکل تا حل مشکل را دارا باشد.
وی با بیان اینکه باید تولید علم به توسعه اجتماعی منجر شود، افزود: ما در کشور در این زمینه با مشکل مواجه و در سال‌های اخیر شاهد رشد جهش‌دار مقالات علمی هستیم که مایه افتخار است.
احمدی ابهری با بیان اینکه چه میزان از مقالات علمی تولید شده با سرزمین ما سازگار هستند، بیان کرد: با توجه به تعداد مقالاتی که با شرایط عمومی ما سازگار است، باید یک حرکت جدی در مسیر مقالات علمی و پژوهشی داشته باشیم و باید تابع نیازهای واقعی کشور ما باشد.
مشاور رئیس سازمان اسناد ملی کشور خاطرنشان کرد: علوم انسانی باید مسیر و مقصد حرکت جامعه را تعیین کند و برای اینکه کشور توسعه یابد تعیین این الگوها و شاخص‌های توسعه بر عهده علوم انسانی است.
احمدی ابهری گفت: نقشی که ما درباره انسان داریم با کشورهای دیگر متفاوت است، ما بیش از هشت قرن پرچم‌دار علم و دانش بشری بودیم، به ویژه در دانش علوم انسانی و امروز جامعه بشری نیازمند آن است و باید جایگاه خود را بشناسیم و آنچه را که مقام معظم رهبری به عنوان یک هدف برای ما ترسیم کرده‌اند، توجه ویژه داشته باشیم.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول