اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ارزیابی مقالات علمی جشنواره مجلات حوزه:

موضوع محوری، نقطه قوت مقاله‌های علمی مجلات حوزه است

خبرگزاری فارس: مسئول ارزیابی مقالات علمی جشنواره مجلات حوزه گفت:‌ یکی از ویژگی‌های بارز مقالات نشریات حوزوی موضوع محور بودن آنها بود که نکته اساسی در نشریات تخصصی به شمار می‌رود.

موضوع محوری، نقطه قوت مقاله‌های علمی مجلات حوزه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام حسین حجامی امروز در نخستین جشنواره سراسری مجلات علمی واحدهای آموزشی حوزه‌های علمیه سراسر کشور، گفت: شاخص‌های ارزیابی این جشنواره بر مبنای هزار امتیاز قرار گرفت که در بخش علمی دارای 320 امتیاز بود.

وی اذعان داشت: در این جشنواره 292 مقاله برای ارزیابی علمی ارائه شد که کارشناسان مطرح حوزه اقدام به ارزیابی این مقالات کرده و نظر خود را اعلام کردند.

مسئول ارزیابی مقالات علمی جشنواره مجلات حوزه با اشاره به مقالات ارائه شده توسط اساتید گفت: اساتید حوزه نیز مقالات بسیاری ارائه کرده بودند که آنها ارزیابی نشد.

حجت‌الاسلام حجامی با اشاره به نقاط ضعف و قوت مقالات ارائه شده بیان داشت: نشریات دارای نقاط قوت بسیاری بود که نشان دهنده رشد علمی طلاب است.

وی اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های بارز این مقالات، موضوع محور بودن آنها بود که نکته اساسی در نشریات تخصصی به شمار می‌رود.

مسئول ارزیابی مقالات علمی جشنواره مجلات حوزه تاکید کرد: در بسیاری از مقالات علمی شاهد این بودیم که نویسنده یک موضوع را مورد رصد قرار داده و تا آخر نیز حول محور آن مطلب نوشته است.

حجت‌الاسلام حجامی با اشاره به ضعف‌های موجود در مقالات طلاب گفت: یکی از ضعف‌های عمده موضوع شکل آنها بود که باید در شماره‌های بعدی نشریات این مشکل برطرف شود.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از ضعف‌های این مقالات موضوع مستند نبودن آنها بود که مشکلات بسیاری را به وجود آورده و موجب کسر امتیاز در مقالات شد.

مسئول ارزیابی مقالات علمی جشنواره مجلات حوزه گفت: بیشترین امتیاز نشریات علمی از 320 امتیاز، برای یک نشریه با 222 امتیاز بود و مابقی نشریات عددی کمتر از این امتیاز را داشتند.

حجت‌الاسلام حجامی با اشاره به ارزیابان این جشنواره گفت: ارزیابان از کارشناسان جشنواره علامه حلی هستند که هر ساله مقالات بسیاری را در آن جشنواره ارزیابی می‌کنند.

مسئول ارزیابی مقالات علمی جشنواره مجلات حوزه تصریح کرد: همچنین این ارزیابان در دوره‌های مختلف کتاب سال حوزه را ارزیابی و داوری کرده‌اند ودارای استعداد و توانایی‌های بسیاری در این زمینه هستند.

وی بیان داشت: در این جشنواره این کارشناسان با انجام کار شبانه‌روزی اقدام به ارزیابی کرده و هر قسمت مقاله را کارشناسان مربوط به آن قسمت بررسی کرده‌اند.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول