اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی:

میزان تولید مقالات علمی استادان پیام نور رضایت‌بخش نیست

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام ‌نور آذربایجان ‌شرقی از پایین بودن میزان تولید مقالات علمی توسط اعضای هیئت علمی این دانشگاه انتقاد کرد.

میزان تولید مقالات علمی استادان پیام نور رضایت‌بخش نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی عبادیان بعد از ظهر امروز در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر این دانشگاه در استان با اشاره به ویژگی‌های یک پژوهش اظهار کرد: پژوهش نوعی خلاقیت و نوآوری بوده و آنچه باید در دانشگاه‌ها رخ دهد خلاقیت و نوآوری علمی است.
وی تصریح کرد: پژوهشگران یا باید راهی تازه در علوم ایجاد کنند یا بر غنای داشته‌های علمی بیفزایند که متاسفانه بخش اول در بین استادان ما مهجور مانده و در بخش دوم نیز باید ناهنجاری‌های موجود رفع شود.
رئیس دانشگاه پیام‌نور استان افزود: در شرایط کنونی که تحریم‌های دشمنان علیه کشورمان به شدت سنگین شده تولید مقالات علمی و پژوهش‌های کیفی و کاربردی می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات باشد.
عبادیان گفت: در برخی از رشته‌های خاص مقالات علمی بسیاری داریم اما مجبوریم در همان حوزه به خارج از کشور وابسته باشیم که این پسندیده نیست و برای این منظور می‌توان از مدیریت‌های داخلی و طرح‌های کشور استفاده بهینه را داشت.
وی پرداختن به آموزش و پژوهش هوشمند را اساس داشتن آینده‌ای پیشرفته برای کشور دانست و اضافه کرد: برای نیل به این مقصود باید از مقطع ابتدایی کارها را آغاز کنیم تا رهبران آتی کشورمان را تربیت کنیم.
عبادیان با انتقاد از پایین بودن میزان تولید مقالات علمی در دانشگاه پیام‌نور استان این امر را برای هیئت علمی دانشگاه زیبنده ندانست و گفت: اگر هر استاد این دانشگاه یک مقاله علمی در سال تولید کند ما سالانه بیش از 200 مقاله در سطح ISI  و ISC خواهیم داشت.
رئیس دانشگاه پیام‌نور استان آذربایجان‌شرقی وجود معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری را فرصتی مغتنم برای محققان در نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: امیدواریم آزمون‌های ورودی مقطع تحصیلات تکمیلی به ویژه در دکترا بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا فارغ‌التحصیلان فقط عنوان دکتری را با خود یدک نکشند بلکه به تولید علم در کشور کمک کنند.
در این مراسم از هفت چهره برتر پژوهشی دانشگاه پیام‌نور در رشته‌های علوم پایه، علوم انسانی و سایر رشته‌ها تقدیر شد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول