اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بابلسر:

مرگ مادران باردار در بابلسر به صفر رسید

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بابلسر گفت: مرگ مادران باردار در شهرستان بابلسر به صفر رسید.

مرگ مادران باردار در بابلسر به صفر رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، علی رحمانی ظهر امروز در همایش روز ماما که در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان بابلسر برگزار شد، اظهار داشت: در سال گذشته بودجه سلامت 2 میلیارد تومان بوده که با هدفمندی یارانه‌ها در سال‌جاری به 6 میلیارد تومان افزایش یافت.

رحمانی با اشاره به اینکه یک چهارم خانواده بزرگ نظام پزشکی را ماماها تشکیل می‌دهند، افزود: حیطه کاری ماماها از بدو تولد تا پایان عمر است و در تمام طول عمر بر سلامت مادرها تاثیر دارند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بابلسر با اشاره به اینکه مرگ مادران باردار در بابلسر به صفر رسیده، افزود: در اوایل انقلاب 50 درصد زایمان‌ها توسط افراد غیرمتخصص بوده ولی در حال حاضر 100 درصد زایمان‌ها در بیمارستان‌ها است و همه اینها به خاطر ارتقای عملکرد سلامت به ویژه تیم ماماها است.

این مسئول عنوان کرد: سازمان ملل در اهداف هزاره سوم هشت شاخص را برنامه‌ریزی کرد که دو شاخص مرگ مادر باردار و مرگ کودک مربوط به ماما است و کشور ایران در شتاب کاهش مرگ مادر باردار یکی از سه کشور برتر دنیا است.

رحمانی با اشاره به  شعار سازمان جهانی بهداشت در سال جدید که امروز بیش از هر زمان دیگر به ماما احتیاج داریم، افزود: از مجموعه 55 هزار نفر ماما کل کشور 35 هزارنفر بیکار هستند که رقم بیکاری ماما در شهرستان بابلسر بالای 50 درصد است.

وی با اشاره به اینکه دغدغه جامعه مامایی بیکاری است، خاطرنشان کرد: بخشی از این بیکاری به جذب و پذیرش دانشجو و بخشی دیگر به توزیع نامناسب ماما در سطح کشور مربوط شده که دولت می‌تواند با توانمند کردن بیمه‌ها و بستن قرارداد با ماماها و اجرایی کردن شرح وظایف آنان، بیکاری این قشر زحمت‌کش را کاهش دهد.

انتهای ‌پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول