اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برگزاری همایشی صورت می‌گیرد

گیلان میزبان سرمایه‌گذاری جهانی

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان از برگزاری نخستین همایش سرمایه‌گذاری جهانی مهر امسال در این استان خبر داد.

گیلان میزبان سرمایه‌گذاری جهانی

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، مهدی سعادتی عصر امروز در مراسم بزرگ‌‌ترین و مجهزترین ساختمان شورای شهر گیلان در آستارا با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، اظهار کرد: این نامگذاری منطقی و بی‌نظیر پس از سال جهاد اقتصادی صورت گرفت و تحقق آن می‌تواند یک تحول اساسی در کشور به وجود آورد.

وی، حمایت از سرمایه‌گذاری را از جمله راههای رسیدن به تولید ملی دانست و افزود: سرمایه تنها به معنای سرمایه مادی نیست بلکه سرمایه معنوی نیز می‌تواند عامل مهمی برای حمایت از کار و تولید ایرانی محسوب شود که لازمه آن استفاده از نیروهای متعهد تحصیلکرده و کارآزموده است.

مقام عالی دولت در گیلان تشکیل یک ستاد راهبردی با 8 کار گروه را مهم‌ترین اقدام‌های لازم برای تحقق شعار تولید ملی در استان عنوان کرد و گفت: افرادی که اهل نظر و تفکر هستند باید نقشی را بر عهده بگیرند و در راه حمایت از تولید ملی گام بردارند.

وی با اشاره به دستاوردهای سفر اخیر خود به شهر آستراخان روسیه، تصریح کرد: در این سفر تصمیمات بزرگی گرفته و با استقبال مسئولان این منطقه مواجه شد.

سعادتی، واردات سالانه 260 میلیارد دلار کالای روسیه را فرصت بزرگی برای تجار و بازرگانان گیلانی برای رونق تولیدات و افزایش صدور کالا به این کشور بزرگ و همسایه دانست و ابراز کرد: سهم کشور از این بازار بزرگ واردات صدور 700 میلیون دلار کالای ایرانی روسیه است که رقم بسیار ناچیزی محسوب می‌شود و امیدواریم با برنامه‌ریزی درست افزایش یابد.

وی برگزاری نمایشگاه تولیدات گیلان در جمهوری داغستان را از دیگر اقدام‌های مهم برای توسعه روابط با روسیه عنوان کرد و ادامه داد: مشاهده توانمندی ایران در زمینه سیمان، خودرو سازی، دارو و غیره موجب تعجب بازدیدکنندگان در این نمایشگاه شده بود.

استاندار گیلان، برقراری قریب‌الوقوع پرواز تهران‌-رشت‌‌-آستراخان را از برنامه‌های آینده توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران به ویژه گیلان با روسیه ذکر کرد و یاد آور شد: امیدواریم با اهدای یک قطعه زمین که قرار است در بندر آستراخان روسیه به بازار ویژه استان صورت گیرد شاهد توسعه هر چه بیشتر روابط با همسایه شمالی باشیم.

سعادتی در ادامه به تشریح برنامه‌های آینده دولت در استان پرداخت و با اشاره به چهارمین سفر رئیس جمهور به گیلان، خاطرنشان کرد: ساخت بیش از 100 هزار واحد مسکن مهر در استان نشانه خدمت دولت به مردم است.

وی، آبگیری سد بیجار در سه ماهه دوم سال جاری و سرمایه‌گذاری 100 میلیارد تومانی بخش خصوصی برای فولاد گیلان را از دیگر برنامه‌های دولت برای استان عنوان کرد و گفت: در مهر امسال نخستین همایش سرمایه‌گذاری جهانی در این استان برگزار می‌شود.

مقام ارشد گیلان، آمادگی چین برای سرمایه‌گذاری در احداث راه‌آهن رشت به آستارا را از دیگر اقدام‌ها برشمرد و با اشاره به اجرای طرح سالم‌سازی دریا، تصریح کرد: برای طرح سالم‌سازی طرح دریا در 9 شهرستان گیلان حدود سه میلیارد تومان بودجه دریافت شده که 300 میلیون تومان از آن را برای آستارا اختصاص دادیم.

وی، اتحاد و انسجام بین مسئولان و داشتن برنامه کاری را از جمله شرایط احداث و تکمیل اسکله بندر آستارا دانست و در

 باره خسارت 50 میلیارد تومانی سیل اخیر گیلان بیان کرد: پروژه دیواره سازی در حاشیه رودخانه مرداب آستارا اقدامی بسیار مناسب است.

سعادتی با اشاره به مشکل فاضلاب شهر آستارا افزود: در 11 شهر گیلان از جمله آستارا مشکل جدی در بخش فاضلاب وجود دارد و از مدیر کل آبفای گیلان می‌خواهم به این شهرستان مرزی سفر کرده و مشکلات آن را پیگیری کند.

وی حضور در بین مردم و انجام کار برای آنان را از جمله وظایف اصلی فرماندار، شهردار، بخشدار و دیگر مسئولان دانست و تصریح کرد: آستارا تمام مواهب خدادادی از جمله آب و هوای مناسب، جنگل، رودخانه، سواحل مناسب دریا، تالاب‌های طبیعی و غیره را دارد و باید از این نعمت‌ها بهره‌برداری بهینه کرد.

استاندار گیلان، حمایت از سرمایه‌گذاری را متفاوت با خوی سرمایه‌داری در غرب دانست و خواستار حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی شد و افزود: اتحاد و همدلی تمام مسئولان موجب پیشرفت امور و حل مشکلات مردم می‌شود.

 

 *ضرورت اجرای طرح سالم‌سازی دریا در آستارا

شهردار آستارا نیز در ادامه مراسم مذکور با اشاره به اینکه خدمات بسیار مطلوبی در راستای خدمات رسانی به مردم در سال‌های اخیر انجام گرفته است، اظهار کرد: یکی از اقدام‌های اساسی احیای شهرک عباس‌آباد از جمله جدول گذاری، آسفالت معابر و دیگر خدمات بود که از سال 85 تاکنون مشکلات عمده این منطقه به طور کامل برطرف شد.

علی کوهی با بیان اینکه در این منطقه پل عابر پیاده به طول 60 متر به بهره‌برداری رسیده است، افزود: با احداث این پل عابر پیاده تصادفات و خسارت‌های مالی و جانی به شدت کاهش یافته است.

وی ایجاد فضای سبز به مقدار 7 هکتار را از اقدام‌های اساسی شهرداری و شورای شهر آستارا عنوان کرد و افزود: با احداث بلوار سفیر امید با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و 700 میلیون تومان مسیر شمال و جنوب شهر آستارا تکمیل شده و با احداث آن عبور و مرور خودروهای سنگین و سبک در این خیابان به راحتی صورت می‌گیرد.

شهردار آستارا، محصور کردن 15 هکتار عرصه محل دفع زباله شهری آستارا با دیواره بتونی را از اقدام‌های اساسی این شهرداری عنوان کرد.

وی ادامه داد: در شش سال اخیر بالغ بر 56 هکتار از معابر این شهر آسفالت شده و در این مهم نیز 63 کیلومتر در سطح معابر شهر جدول‌گذاری صورت گرفته است.

کوهی، هزینه ساختمان جدید شورای شهر آستارا را بالغ بر یک میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این ساختمان با تلاش اعضای شورای شهر و پرسنل پرتلاش شهرداری و همکاری مسئولان شهرستانی و استانی به بهره‌برداری رسید.

وی، ساماندهی گلزار شهدا با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال را از برنامه‌های مهم شهرداری دانست و تصریح کرد: با احداث هفت پل در رودخانه آستارا که با تلاش همت اعضای شورای شهر و مسئولان شهرستانی به ثمر نشسته است تا 50 سال آینده مشکلی در این زمینه ایجاد نمی‌شود.

شهردار آستارا وجود طرح سالم‌سازی دریا در این شهر توریستی را ضروری دانست و خواستار توجه ویژه مسئولان استانی و شهرستانی برای برطرف کردن این مشکل شد.

ا‌نتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول