اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل:

آموزش کودکان برای پیشگیری از حوادث یک سرمایه‌گذاری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: آموزش کودکان در کاهش آسیب‌ها و بلایای طبیعی یک سرمایه‌گذاری معقول و جدی است.

آموزش کودکان برای پیشگیری از حوادث یک سرمایه‌گذاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رویا احمدیان عصر امروز در آیین اختتامیه مانور زلزله و ایمنی در مهدهای کودک استان اردبیل اظهار داشت: ما امروز اگر می‌خواهیم در حوزه فرهنگ‌سازی و پیشگیری از آسیب‌ها و خطرات مختلف در بین خانواده‌ها موفق عمل کنیم باید سرمایه‌گذاری‌های اصلی را بین کودکان و نوجوانان در محیط‌های مهد و مدارس قرار دهیم.

وی با یادآوری این‌که 250 مهد کودک در استان اردبیل فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: در این تعداد مهد کودک شش هزار و 900 کودک مشغول فعالیت‌های آموزشی و یادگیری هستند.

احمدیان با قدردانی از مدیریت حوادث غیرمترقبه استان و همچنین مدیرکل بحران استان در برگزاری مانور زلزله و ایمنی در مهدهای کودک خاطر نشان کرد: اجرای این برنامه‌ها می‌تواند علاقمندی کودکان را به بحث یادگیری در پیشگیری از حوادث تقویت کرده و آنها را به همراه مربیان به کسب آگاهی بیشتر سوق دهد.

این مسئول با بیان این‌که بیش از 140 مهد در مناطق روستایی و 110 مهد در مناطق شهری فعال هستند، اضافه کرد: اگر کودکان ما بدانند که در محیط‌های امن و کم خطر تحصیل می‌کنند به یقین با آرامش و اطمینان قلب بیشتر در حوزه فعالیت خود موفق شده و قادر می‌باشند به دیگران نیز این آرامش را القا کنند.

وی در ادامه از راه‌اندازی سه واحد آدینه مهد در استان خبر داد و ادامه داد: در حال حاضر در مهدهای استان توزیع غذای گرم به تعداد دو هزار و 511 کودک، توزیع شیر رایگان، اجرای طرح بیمه خانه و مهد، اجرای طرح بهداشت دهان و دندان و سنجش بینایی از جمله خدماتی است که بهزیستی در مهدهای کودک ارایه می‌کند.

به گزارش فارس، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به اجرای طرح تأمین بخشی از شهریه یک هزار و 400 کودک متعلق به سه دهک پایین درآمدی گفت: بهزیستی در راستای ایجاد و گسترش مهد کودک در مناطق محروم و آسیب‌زا و تجهیز روستا مهدهای استان تاکید دارد.

در این مراسم مدیرکل بحران استان اردبیل نیز در سخنانی با تاکید بر اهمیت پیشگیری و آماده‌سازی کودکان در وقوع زلزله متذکر شد: اردبیل یکی از مناطق زلزله‌خیز کشور و دنیا است و به هنگام وقوع این پدیده کودکان به عنوان سرمایه‌های آینده کشور از جمله آسیب‌پذیرترین اقشار هستند.

علی اسلامی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که آموزش و ایجاد آمادگی از عوامل بسیار مهم در کاهش اثرات و نتایج حاصل از بلایای طبیعی است که افراد باید با آمادگی لازم برای رویارویی با این پدیده کسب تجربه کرده و واکنش‌های منطقی و صحیح از خود نشان بدهند.

مانور زلزله در مهدهای کودک با بیش از 400 کودک اجرایی شد و خردسالان با نحوه پناه‌گیری آشنا شده و در این زمینه به اجرای سرود و برپایی ایستگاه‌های نقاشی پرداختند.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول