اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر نفت خبر داد

تولید یک‌هزار و 300 تن گوگرد در کشور تا پایان سال

خبرگزاری فارس: معاون وزیر نفت گفت: یک‌هزار و 300 تن گوگرد تا پایان سال در کشور تولید می‌شود.

تولید یک‌هزار و 300 تن گوگرد در کشور تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علیرضا ضیغمی عصر امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای سفر هیئت دولت در اراک اظهار داشت: در سال گذشته 500 تن گوگرد در کشور تولید شد که امسال این میزان به یک‌هزار و 300 تن رسید و تا پایان برنامه پنجم به 2 هزار و 500 تن افزایش می‌یابد.

وی افزود: این امر نشان می‌دهد که وزارت نفت 2 هزار تن از گوگردی که همراه با فرآورده‌های نفتی هوا را آلوده می‌کند جدا و به صورت گرانول در داخل به مصرف رسانده و بخشی را نیز صادر می‌کند.

معاون وزیر نفت جداسازی گوگرد از فرآورده‌های نفتی را نشان‌دهنده تلاش در راستای ارتقای کیفیت و تصفیه کردن نفت سفید دانست و ادامه داد: تا پایان تیرماه نیز تصفیه نفت گاز به میزان 10 میلیون لیتر با استاندارد یورو 5 در پالایشگاه نفت امام محقق می‌شود.

ضیغمی با تأکید بر اینکه ارتقای کیفیت جزو وظایف حاکمیت است بیان داشت: در برخی از استان‌های این کشور از جمله پالایشگاه تبریز، اصفهان و تهران حدود یک میلیارد دلار به منظور ارتقای کیفیت سرمایه‌گذاری شده است.

وی با اشاره به کاهش مصرف بنزین در کشور خاطر نشان ساخت: با سهمیه‌بندی بنزین و هدفمندسازی یارانه‌ها در دولت نهم و دهم میزان مصرف بنزین از 73.5 میلیون لیتر در سال 85 به 68 میلیون لیتر در سال 86، 58 میلیون لیتر در سال 89 و 60 میلیون لیتر در سال 90 کاهش یافت که اگر روند سال 85 ادامه می‌یافت میزان مصرف بنزین در سال 90 باید به 120 میلیون لیتر در روز می‌رسید که در آن روز باید 10 میلیارد دلار صرف واردات بنزین می‌شد.

انتهای پیام/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول