اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صادرات 2.6 میلیارد دلاری از آذربایجان‌شرقی

نجفی: 10 درصد صادرات غیرنفتی کشور از آذربایجان‌شرقی صادر می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از سهم 10 درصدی استان در میان 31 استان از کل صادرات غیر نفتی کشور خبر داد.

نجفی: 10 درصد صادرات غیرنفتی کشور از آذربایجان‌شرقی صادر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی، صادق نجفی اظهار کرد: صادرات کشور در سال 90 با احتساب میعانات و کالا و خدمات فنی و مهندسی به 48 میلیارد دلار رسیده است که این رقم در سال اول برنامه پنجم توسعه 35 میلیارد دلار پیش بینی شده بود که با جهاد اقتصادی صورت گرفته از رقم برنامه پنجم فراتر رفت.

سرپرست سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی و دبیر کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان ادامه داد: برای سال 91 نیز 51 میلیارد دلار هدف‌گذاری صادرات غیرنفتی کشور است که در شورای صادرات کشور برنامه‌ریزی در راستای تحقق 75 میلیارد دلار است.

نجفی اظهار کرد: در آذربایجان‌شرقی نیز با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هدف‌گذاری افزایش 20 درصدی صادرات غیر نفتی را  برای سال 91 انجام داده‌ایم.

سرپرست سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه بدون احتساب سهم میعانات گازی و پتروشیمی، سال گذشته 26 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی از کشور صورت گرفت که سهم آذربایجان‌شرقی 2.6 میلیارد دلار بود.

وی افزود: این میزان صادرات در مقایسه با سال ماقبل آن حدود 15 درصد رشد داشته که بیشترین رشد در گروه فلزات با 61 درصد و منطقه آزاد ارس با 56.2 درصد بوده است.

نجفی گفت: این دو گروه سهم بیشتری از افزایش صادرات غیرنفتی آذربایجان‌شرقی را نسبت به سایر گروه‌ها و کالاها به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول