اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده مرزبانی ناجا:

مناطق مرزی نقش تعیین‎کننده‎ای در رشد اقتصادی دارند

خبرگزاری فارس: فرمانده مرزبانی ناجا گفت: مناطق مرزی ما این ظرفیت را دارند که در آینده به رشد اقتصادی کشور کمک کنند.

مناطق مرزی نقش تعیین‎کننده‎ای در رشد اقتصادی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان سردار حسین ذوالفقاری عصر امروز در حاشیه اختتامیه نخستین همایش ملی توسعه پایدار نواحی مرزی با رویکرد مرزنشینان اظهار داشت: پارادایم رفتار و زندگی در مناطق مرزی رو به تغییر است که امیدواریم این پارادایم به سرعت در راستای مثبت تغییر کند و نگاه تاریخی و سنتی گذشته کنار گذاشته شود.

وی تصریح کرد: اگر در مناطق مرزی به صورت رایگان برای تحصیلکردگان بسترسازی شود تا آنها در مناطق مرزی خود زندگی کنند آن تغییر پارادایم رخ خواهد داد.

فرمانده مرزبانی ناجا عنوان کرد: اگر جوان تحصیلکرده سیستانی، کردستانی، بندرترکمنی و آذربایجانی شرایطی پیدا کنند که در منطقه به عنوان الگوی موفق مطرح شوند قطعا جوانان نیز در این مسیر قرار خواهند گرفت.

ذوالفقاری ساماندهی مناطق مرزی و توجه به معیشت مرزنشینان را از موضوعات مهم عنوان کرد و یادآور شد: زمانی ما می‎توانیم امنیت را برقرار کنیم که مرزنشینان ما از حداقل‎های معیشتی برخوردار باشند.

وی خاطر نشان کرد: در گذشته تصور می‎شد افرادی که در کسوت انتظامی هستند، رفتار غیرانعطافی دارند و صرفا امنیت و تامین امنیت را با سلاح و اقدامات سخت‎افزاری دنبال می‎کنند که برگزاری این همایش رویکردی میمون و مبارک است تا نشان دهد نیروهای مسلح در کشور در حوزه‎های علمی پیشتاز هستند و مرتبا در این مسیر حرکت می‎کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا در خصوص رویکردهای ارتباط امنیت مرزها ابراز داشت: رویکرد ما در حقیقت برگرفته از نظریه سیستمی و ترکیب دیدگاه اقتضائی به نظریه سیستمی است.

ذوالفقاری متذکر شد: قومیت در مناطق مرزی تهدید نیست بلکه یک فرصت است و این سخن از باب تئوری و مطالعه به دست نیامده بلکه این واقعیت را به وضوح می‎توان در مناطق مرزی مشاهده کرد.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول