اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان‌جنوبی خبر داد

برگزاری جشنواره تئاتر عروسکی در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس:‌ رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان‌جنوبی گفت: امسال استان ما میزبان نخستین جشنواره تئاتر عروسکی است که فراخوان این همایش برگزار شده است.

برگزاری جشنواره تئاتر عروسکی در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی شریفی پیش از ظهر امروز در همایش اردیبهشت تئاتر خراسان‌جنوبی اظهار داشت: موفقیت‌های سال گذشته تئاتر خراسان‌جنوبی نوید سال موفق‌تری را برای امسال نوید می‌دهد.

وی به گوشه‌ای از فعالیت‌های تئاتر استان از سال 89 تا کنون اشاره کرد و گفت: در سال 89 تعداد 210 اجرای عمومی در سطح استان برگزار شد که در سال 90 علاوه بر اجرای عمومی به سوی اجرای کیفی در استان پیش رفتیم.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان‌جنوبی تصریح کرد:‌ در سال گذشته تئاتر استان ما در چهار جشنواره شرکت کرده است که موفقیت‌های زیادی را نیز در این زمینه کسب کرده است.

شریفی ادامه داد: تئاترهای استان ما در جشنواره‌های کودک و نوجوان، مقاومت و فجر حضور موفقیت‌آمیزی را داشته است که عناصر خلاقانه‌ نمایشی در این آثار وجود داشته است.

* استقرار 10 گروه نمایشی تئاتر در خراسان‌جنوبی

وی تصریح کرد: در سال 90 ما در استان استقرار گروه‌های نمایشی را داشتیم که در این راستا 10 گروه نمایشی تایید شده است که تصویب این تعداد گروه بسیار قابل اعتنا است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان‌جنوبی ادامه داد: در سال 91 جشنواره‌های با کیفیتی در سطح استان برگزار شده است.

شریفی گفت: در سال 91 بیشترین توجه به کارگاه‌های آموزشی است و برنامه‌ریزی‌های خوبی نیز در این زمینه انجام شده است که در هر شهرستان یک گروه نمایشی در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند.

وی ادامه داد: همچنین قرار است سوگواره تعزیه در استان ما با حضور کلیه گروه‌های نمایش سنتی برگزار شود.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول