اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته

نیم میلیارد ریال به تئاتر گیلان اختصاص یافت

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به شکوفایی تئاتر این استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته حدود نیم میلیارد ریال برای تئاتر گیلان هزینه شد.

نیم میلیارد ریال به تئاتر گیلان اختصاص یافت

منصور ایمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه انسان‌های عاشق به دنبال برطرف کردن مشکلات تئاتر و مسائل فرهنگی کشور هستند، اظهار کرد: سال گذشته شاهد تحولات بسیاری در تئاتر گیلان بودیم.

وی روند توسعه تئاتر گیلان در سال گذشته را موفقیت‌آمیز خواند و افزود: انسان خارج از فرهنگ تعریف نمی‌شود و اعتقاد دارم اگر می‌خواهیم در حوزه فرهنگ موفق شویم باید هنر، فلسفه، تئاتر، آواها، نغمه‌ها و انسان‌ها را در این عرصه در نظر بگیریم.

ایمانی بر تولید فکر فرهنگی تاکید کرد و گفت: اگر می‌خواهیم حرفی در جهان داشته باشیم باید به خویشتن خودمان برگردیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان استفاده از متون ایرانی-اسلامی در نمایش‌ها را تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: ابتدا باید قصه‌ها و غصه‌های زندگی افراد جامعه شناخته شود تا با اجرای آن در نمایش‌ها، تئاتر آینه تمام‌نمای جامعه شود.

این مسئول با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی جامعه، خاطرنشان کرد: آثاری مانند شاهنامه فردوسی، خمسه نظامی و گلستان سعدی از ظرفیت‌های فرهنگی بسیاری برخوردارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان استفاده با تاکید بر الگوبرداری از آثار بومی استفاده و الگوبرداری از فرهنگ و آثار بیگانه را مایه تمسخر و ناموفق عنوان کرد.

وی با بیان اینکه اکنون در تولید و اجرای آثار هنری در گوشه رینگ قرار داریم، بر توجه بیشتر به فرهنگ بومی در تولیدات هنری تاکید کرد.

انتهای پیام/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول