اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پورصمیمی:

تئاتر ایرانی نیاز امروز جامعه است

خبرگزاری فارس: بازیگر پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینمای کشور گفت: برای حفظ فرهنگ و مقابله با تهاجم فرهنگی، تئاتر و نمایش با متون ایرانی نیاز امروز جامعه است.

تئاتر ایرانی نیاز امروز جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سعید پورصمیمی عصر امروز در مراسم جشن اردیبهشت تئاتر گیلان با اشاره به اهمیت تئاتر کشور اظهار کرد: تئاتر نیاز امروز جامعه است.

وی، افزود: با توجه به هجمه‌هایی که از چپ و راست به فرهنگ ما می‌شود اگر خودمان آن را در نیابیم نابود می‌شویم و اگر چه در سنین جوانی انجام کار فرهنگی برای بنده از روی تفنن بود اما اکنون حضورش را به سختی حس می‌کنم.

این بازیگر پیشکسوت کشور، معرفی یک نمایشنامه خارجی از دیدگاه ایرانی را مهم دانست و تصریح کرد: می‌توانیم یک نمایشنامه خارجی را از دیدگاه خودمان به نمایش ایرانی معرفی کنیم و مهم‌ترین مسئله حفظ هویت است.

وی، اذعان کرد: قبل از اینکه به شکل ظاهر هنر بومی برسیم باید به تفکر و نگاه ایرانی برسیم و مبادا روزی این نگاه را از دست بدهیم که در آن صورت طرف غربی با نگاه خود نمایشنامه ما را اجرا می‌کند.

پورصمیمی، اجرای یک نمایش ایرانی که با نگاه خارجی روی صحنه می‌رود را فاجعه خواند و ابراز کرد: باید به هویت فرهنگ بومی‌ و ایرانی توجه زیادی صورت گیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در مراسم مذکور با اشاره به اینکه اگر بخواهیم در حوزه فرهنگ موفق باشیم باید به خویشتن خود برگردیم، اظهار کرد: باید تئاتر، نمایش و هنر امروزی گیلان را به گونه‌ای تولید کنیم که فرزندان شباهتی به پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها داشته باشند.

منصور ایمانی، توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و بومی را مهم دانست و تصریح کرد: ما در حوزه فرهنگ در گوشه رینگ هستیم و در تقلید از آثار دیگران مورد خنده و تمسخر واقع شدیم در حالی که می‌توانیم از آثار هنری گیلان به نحو مطلوب و شایسته استفاده کنیم.

در پایان مراسم مذکور تعدادی از فعالان عرصه فرهنگ و هنر تجلیل شدند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول