اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان‌غربی خبر داد

فعالیت 29 گروه تئاتر در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان‌غربی گفت: هم اکنون در مناطق مختلف آذربایجان‌غربی 29 گروه تئاتر مشغول فعالیت هستند.

فعالیت 29 گروه تئاتر در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه جلیل آغداشی ظهر امروز در نشست صمیمی با هنرمندان آذربایجان‌غربی که در سالن آمفی‌تئاتر کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: در سال 1388 نسبت به راه‌اندازی این انجمن اهتمام شد به طوری که هم‌اکنون هنرمندان زیادی در رشته تئاتر مشغول فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: تاکنون با حضور اقشار مختلف مردم نسبت به اجرای تئاتر اهتمام شده است به طوری که افراد مستعد و علاقه‌مند با تمام توان برای جلب رضایت مخاطب سر صحنه حاضر می‌شوند تا آموخته‌های خود در این رشته به مخاطبان عرضه کنند.

این مسئول نمایش‌ خیابانی از زیر مجموعه‌های این رشته عنوان کرد و گفت: در طول سال گذشته 14 مورد نمایش خیابانی اجرا شد به طوری که از این تعداد هشت مورد در ارومیه و شش مورد در شهرستان‌های مناطق مختلف استان اجرا شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: علاوه بر ارومیه در شهرستان‌های خوی، مهاباد، بوکان، تکاب، شاهین‌دژ، نقده و میاندوآب نسبت به راه‌اندازی گروه تئاتر تلاش شده است تا هنرمندان آموزش‌های لازم دیده و مردم نیز با حضور یافتن در سالن نمایش از سپری‌کردن اوقات فراغت لذت ببرند.

وی به تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای تامین امکانات اشاره کرد و بیان داشت: در سال گذشته اعتباری به میزان 40 میلیون تومان برای تجهیز گروه‌های تئاتر هزینه شده است تا در تمرین و اجرا بیش از بیش موفق بوده و رضایت مخاطبان را جلب کنند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان‌غربی فقدان سالن مناسب برای فعالیت گروه‌های تئاتر یک مشکل اساسی دانست و اظهار داشت: در ارومیه فقط یک سالن آمفی‌تئاتر وجود که در آن برنامه‌های مختلف اعم از جنگ شادی، موسیقی و .. برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول