اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری

دیدگاه دولت تقویت شهرک‌های صنعتی سیستان‌وبلوچستان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: دیدگاه دولت تقویت، بخش صنعت در تمام کشور به‌ویژه در سیستان‌وبلوچستان به عنوان یک استان مرزی است.

دیدگاه دولت تقویت شهرک‌های صنعتی سیستان‌وبلوچستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان‌وبلوچستان، سید مسیح حبیبی در سفر روز گذشته خود به سیستان‌وبلوچستان و در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی زاهدان ـ میرجاوه اظهار داشت: سیستان‌وبلوچستان دارای قابلیت‌های ویژه‌ای است.

وی افزود: همجواری با کشورهای پاکستان و افغانستان، دسترسی به آب‌های آزاد بین‌المللی، تسهیلات و امکانات زیربنایی منطقه آزاد تجاری و صنعتی چابهار، منابع دریایی و تسهیلات ایجاد صنایع تبدیلی خرما، بهره‌برداری از معادن فلزی و کانی‌های غیرفلزی استان و وجود 28 شهرک و ناحیه صنعتی از جمله قابلیت‌های قابل گسترش در بخش صنعت و معدن سیستان‌وبلوچستان به شمار می‌رود.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری بیان کرد: بخش دولتی برای ایجاد اشتغال پایدار که موجب امنیت پایدار در مناطق مرزی می‌شود برنامه‌های مختلفی در دستور کار دارد.

حبیبی خاطرنشان کرد: از جمله این برنامه‌ها، بررسی طرح‌های دارای اولویت سرمایه‌گذاری و کمک به راه‌اندازی این طرح‌ها در قالب ارائه کمک‌های اعتباری و فنی در سیستان‌وبلوچستان است.

در طی این بازدید وی و هیئت همراه از واحد تولیدی تیراژه پارسیان، سحر صنعت شرق و جاله بازید و برخی از طرح‌های پیشنهادی سرمایه‌گذاران را مورد بررسی قرار دادند.

مدیر‌کل دفتر سرمایه‌گذاری وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین در این سفر از صنایع فرآوری مس چهل کوره زاهدان نیز بازدید کرد و گفت: از صنایع فرآوری مس چهل کوره در سیستان‌وبلوچستان تا پایان دولت دهم بهره‌برداری می‌شود.

حبیبی افزود: طرح صنایع فرآوری مس چهل کوره از جمله طرح‌های مهر ماندگار است که تا یک سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه 9 طرح صنعتی و معدنی در سیستان‌وبلوچستان جزو طرح‌های مهر ماندگار است عنوان داشت: بهره‌برداری از این طرح‌ها در توسعه اقتصادی استان نقش موثری خواهد داشت.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: برای تجهیز و بهره‌برداری از معدن مس چهل کوره و همچنین صنایع فرآوری آن بیش از 305 میلیارد و 724 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است.

حبیبی همچنین از آغاز عملیات احداث کارخانه سیمان تیس چابهار خبر داد و گفت: مجموع سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی کارخانه سیمان تیس 180 میلیارد تومان است که ظرفیت تولید سالانه آن یک‌میلیون تن خواهد بود.

وی بیان کرد: احداث کارخانه ذوب آهن زاهدان نیز به تصویب رسیده است که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حمایت دولتی عملیات اجرایی آن به‌زودی آغاز می‌شود.

مدیر‌کل دفتر سرمایه‌گذاری افزایش ظرفیت تولید کارخانه‌های سیمان کشور به 110 میلیون تن در سال را از اولویت‌های دیگر وزارت عنوان کرد و گفت: ظرفیت تولید سیمان کشور در حال حاضر 80 میلیون تن است که با بهره‌برداری از شش کارخانه سیمان جدید در کشور علاوه بر تامین نیاز داخلی، صادرات این محصول نیز افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول