اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همسر شهید علی‌محمدی:

عشق به وطن دستاویز ترور دانشمندان ایران است

خبرگزاری فارس: همسر شهید علی‌محمدی با بیان اینکه عشق به وطن دستاویز ترور دانشمندان ایران است، گفت: شهید علی‌محمدی تنها به جرم عشق به ملت و کشور خود به شهادت رسید.

عشق به وطن دستاویز ترور دانشمندان ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، منصوره کرمی در  یادواره شهدای جهاد علمی که در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: شهید علی‌محمدی دارای ویژگی‌هایی بود که دیگر شهدای ایران اسلامی نیز آنها را دارا هستند و نخستین مورد آن، خداشناسی است.

وی افزود: شهید علی‌محمدی همواره تاکید می‌کرد که باید در همه کارها، خدا را در نظر گرفت و عقیده داشت که این امر سبب کمک‌های غیبی خداوند و هدایت الهی است و همواره عشق به امام خمینی(ره) و آرمان‌های انقلاب و نیز وحدت میان مردم را مدنظر داشت.

همسر شهید علی‌محمدی با بیان اینکه شهید علی‌محمدی به مسائلی چون تحریم‌ها و جنگ هشت ساله علیه جمهوری اسلامی توجه داشت، گفت: اکنون برخی عقیده دارند که نباید به دنبال انرژی هسته‌ای رفت و می‌توان بر نفت تکیه کرد، اما باید توجه داشت که دشمنان تنها به فکر منافع خود بوده و از دست‌یابی ایران به انرژی هسته‌ای ترسی ندارند بلکه از پیشرفت جمهوری اسلامی و تبدیل شدن به الگویی برای سایر کشورها بیمناک هستند.

وی تصریح کرد: شهید علی‌محمدی و افرادی مثل او گناهی جز دوست داشتن وطن و انقلاب نداشتند و تنها به همین دلیل مورد هدف دشمنان واقع شدند و شهید علی‌محمدی نیز تنها به جرم عشق به ملت و کشور خود به شهادت رسید.

کرمی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های شهید علی‌محمدی عملیاتی شدن و کاربردی شدن علوم و فنون بود، ادامه داد: ایشان همواره معتقد بودند که باید دانشجویان به دنبال تحقیقات بروند و در پی ارتقای کیفی باشند و به همین دلیل وسواس و حساسیت زیادی بر دانشجویان داشتند و تنها یک نفر توانست دکترای خود را از ایشان بگیرد.

وی بیان داشت: شهید علی‌محمدی همواره تاکید داشتند دکتر و مهندس به درد جامعه ما نمی‌خورد ما نیازمند داشتن محققان فعال و پویا در کشور هستیم و از همین‌رو بارها با رؤسای دانشگاه و مدیران در وزارت علوم بحث می‌کردند تا تحقیقات را بیش از پیش در میان دانشجویان نهادینه کنند.

همسر شهید علی‌محمدی ادامه داد: رشته تحصیلی خود را بسیار دوست داشت و تلاش زیادی برای تحقق آرمان‌های خود به کار می‌گرفت، بنابراین تمامی دانشجویان در هر رشته‌ای که باشند باید با تأسی به آرمان‌های شهدا، موفقیت خود را تضمین کنند.

وی با اشاره به خستگی‌ناپذیری شهید علی‌محمدی در مجاهدت‌های علمی و فرهنگی گفت: این شهید حتی از اعضای خانواده خود نیز بیش‌تر به مسائل علمی آنان بها می‌داد، بنابراین لازم است که دانشجویان و همه علم‌اندوزان این ویژگی را در خود تقویت کرده و به پیشرفت کشور کمک کنند.

کرمی تصریح کرد: به دلیل همین دغدغه‌هایی که همسرم داشت وی را به شهادت رساندند، چرا که استکبار نمی‌تواند پیشرفت کشور ایران را ببیند.

انتهای پیام/صا10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول