اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌ مناسبت برگزاری کنگره شهدای خرمشهر _ 13

برگزاری یادواره‌های شهدا تلنگری به خود ماست

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر گفت: برگزاری کنگره و یادواره‌های شهدا و تجلیل از مقام شامخ شهدا و ایثارگران تلنگری بر خود ماست.

برگزاری یادواره‌های شهدا تلنگری به خود ماست

محمد جوروند امروز گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر در خصوص اهمیت برگزاری نخستین کنگره شهدای خرمشهر در سوم خرداد ماه سال جاری در این منطقه اظهار کرد: برگزاری یادواره و کنگره شهدا یادآور رشادت، ایثارگری، گذشت و فداکاری شهیدان و تجلیل از ارزش‌هایی است که شهدا در راه آن جانشان را فدا کردند.

وی افزود: برپایی اینگونه آیین‌ها علاوه بر زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا، سبب ترویج آرمان‌های آنان در بین نسل‌های بعدی می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر با بیان اینکه شهادت یکی از نعمت‌های بزرگ دین اسلام است که در قرآن نسبت به آن تأکید زیادی شده، گفت: زنده نگه داشتن یاد شهیدان، عمل به قرآن و سفارش ائمه اطهار و ولی‌فقیه زمان است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروزه ملت‌ها بیدار شده‌اند و این بیداری اسلامی، نتیجه انقلاب اسلامی ایران است که از ایران شروع شده، خاطر نشان کرد: دشمنان نظام با راه‌اندازی جنگ تحمیلی بعد از انقلاب نوپای جمهوری اسلامی ایران گمان کردند می‌توانند ریشه‌های این نظام را در هم سست کرده و فرو ریزند.

جوروند اضافه کرد: اما ملت همیشه بیدار و در صحنه ما در جای جای این کشور اسلامی با خون خود از مرزها پاسداری کرده و فکر تجاوز به حریم ایران را از سر دشمن به دور کردند.

وی برگزاری آیین‌های مختلف را فرصت مغتنمی برای معرفی گوشه‌ای از سلحشوری‌های بهترین جوانان این مرز و بوم برای نسل حاضر عنوان کرد و گفت: برگزاری یادواره‌ها قدردانی بسیار اندکی از فداکاری‌های شهدا و جانبازان است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر بیان کرد: ما امروز عزت، آرامش و سرافرازی در دنیا، توسعه، عمران و آبادانی مملکت را مدیون شهدایی هستیم که سر از پا نشناخته مقابل دنیا ایستادند تا اسلام زنده بماند.

وی در پایان با اشاره به اینکه برگزاری نخستین کنگره شهدای خرمشهر در سوم خرداد ماه سال جاری در این منطقه باید با شکوه هرچه تمام برگزار شود و این مهم جز با تعامل بخش‌های مختلف اجرایی شهرستان محقق نخواهد شد، اظهار کرد: برگزاری کنگره و یادواره‌های شهدا و تجلیل از ایثارگران تلنگری بر خود ماست تا بتوانیم خودمان را حفظ کنیم.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول