اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهگیلویه:

برداشت‌های نادرست از شوراها آسیب‌شناسی شود

خبرگزاری فارس: فرماندار کهگیلویه گفت: در بسیاری از موارد مسؤلان نسبت به وظایف شوراها آگاهی ندارند که این موضوع سبب ایجاد اخلال در انجام وظایف می‌شود و نیاز به آسیب‌شناسی دارد.

برداشت‌های نادرست از شوراها آسیب‌شناسی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، سید ناصر رضایی صبح امروز در حاشیه گردهمایی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان کهگیلویه که به مناسبت روز شورا برگزار شد، اظهار داشت: شوراها نمادی از خرد جمعی و حاکمیت خرد جمعی بوده و محوری‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی هستند.

وی ابراز داشت: با بهره‌گیری از ظرفیت شوراها می‌توان گام‌های اساسی در جهت تقویت زیرساخت‌های اقتصادی، فرهنگی و معنوی شهر و دیارمان برداریم.

فرماندار کهگیلویه شرط اساسی برای کارکرد موثرتر شوراها را قرار گرفتن در مسیر اصلی و تعریف شده برای شوراها دانست و بیان داشت: تنظیم رابطه و تعامل هر چه بیشتر بین شورا و مدیران کمک شایانی به پیشبرد اهداف شورا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه خیلی از مواقع دیده شده شورا از ریل کارکرد و اهداف خود خارج می‌شود، افزود: نگاه‌ها و برداشت‌های نادرست از شورا باید مورد آسیب‌شناسی جدی قرار گیرند.

این مقام عالی اجرایی در شهرستان کهگیلویه ابراز داشت: در شهرستان کهگیلویه 190 شورای روستا، پنج شورای شهر، چهار شورای بخش و یک شورای شهرستان وجود دارد.

رضایی تعداد اعضای شوراها را 622 نفر اعلام کرد و گفت: نگاه ما این است که سمت و سوی فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی مردم توسط شوراها هدایت شود و شوراها می‌توانند در خیلی از عرصه‌ها ورود پیدا کنند که نتیجه آن رشد و توسعه شهرها و روستاها خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: تبیین کارکردها و وظایف شوراها نقطه اساسی و مهمی است که مدیران باید آن را در نظر بگیرند تا احساس تقابل بین مسئولان و شورا به وجود نیاید.

فرماندار کهگیلویه در ادامه عنوان کرد: در بسیاری از موارد مسئولان نسبت به وظایف شوراها آگاهی ندارند که این موضوع سبب ایجاد اخلال در انجام وظایف می‌شود.

رضایی تاکید کرد: با تنظیم روابط شوراها با نهادها می‌توان از ظرفیت شوراها استفاده بهینه کرد.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول