اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین:

اعضای شوراها باید در محل انتخاب شده سکونت داشته باشند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین گفت: اعضای شوراهای شهر و روستا باید در محل انتخاب شده ساکن باشند.

اعضای شوراها باید در محل انتخاب شده سکونت داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، غلامحسین اسلامی‌صدر عصر امروز در نخستین دوره مسابقات قرآنی خانواده‌های شوراهای اسلامی روستایی و دهیاری‌های الموت شرقی که با حضور افشار معاون فرماندار قزوین، حجت‌الاسلام حسینی امام جمعه الموت، محرمعلی گروسی بخشدار الموت شرقی و جمعی از مدیران منطقه الموت در محل امامزاده علی‌اصغر (ع) زرآباد الموت برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه در منطقه الموت شاهد تنش در کارها و مسئولیت‌ها نیستیم، جابه‌جایی‌ها با احترام انجام می‌شود و جا دارد ابتکار برگزاری چنین مراسم‌های زیبا و باشکوه قرآنی در سایر نقاط استان به عنوان یک الگو قرار بگیرد.

اسلامی‌صدر با اشاره به سالروز فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در خصوص تشکیل شوراها اسلامی شهر و روستا تصریح کرد: افتخار ما این است که نظام مقدس جمهوری اسلامی تمام امور را به مردم واگذار می‌کند و نمونه بارز آن همین شوراها هستند.

مدیرکل امور شهری استانداری قزوین افزود: شوراها باید منافع عموم را بر منافع شخصی ترجیح دهند.

وی افزود: بخش عمده خدمات نظام به دست شوراهاست و امروز به واسطه وجود شوراها در تمام روستاها و شهرها در بیشتر آنها شوراها تمام وقت در خدمت مردم هستند.

اسلامی‌صدر ادامه داد: بخش عمده از خدمات نظام از طریق شوراها انجام می‌شود و شوراها به طور مستقیم در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نقش دارند به طوریکه هر کسی را که شوراها بخواهند می‌توانند شهردار یا دهیار کنند و هر زمانی که لازم دانستند او را تغییر دهند و این از ویژگی‌های بارز شوراهاست.

وی با تأکید بر اهمیت جایگاه شوراها در نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: در اطراف کشور خودمان و منطقه تفاوت اعتماد مردم را به شوراها شاهدیم برای نمونه در همین کشور مصر این مسئله نمونه بارز است که مردم کوچک‌ترین دخالتی در امور کشور و منطقه ندارند.

اسلامی‌صدر ادامه داد: ما هر نعمت و وظیفه‌ای را که بر عهده می‌گیریم به تبع آن وظایفی بر عهده ماست و اعضای شوراهای شهر و روستا باید در محل انتخاب شده ساکن باشند و قابل قبول نیست کسی که شورای یک روستا و شهری است در آن شهر سکونت نداشته باشد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول