اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل بازرسی کرمان:

تعامل‌ و وحدت لازمه کار شوراهاست

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل بازرسی استان کرمان گفت: تعامل‌، وحدت و همکاری جدی باید در بین اعضای شوراها حاکم باشد.

تعامل‌ و وحدت لازمه کار شوراهاست

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، احمد آبیار ظهر امروز در همایش اعضای شورای اسلامی شهر و روستا‌های شهرستان کوهبنان اظهار داشت: از زمان نبی مکرم اسلام و حضرت علی (ع) و در حال حاضر فلسفه وجود تشکیل حکومت اسلامی ایجاد امنیت‌، آسایش و امکانات رفاهی برای مردم بوده است.

وی بیان داشت: در روایات مربوط به ظهور و تشکیل حکومت جهانی امام زمان (‌عج‌) نیز به فراهم شدن‌ امنیت، آسایش و پیاده کردن احکام اسلامی از سوی ایشان تأکید شده است.

آبیار خاطر ‌نشان کرد: شهرستان کوهبنان می‌تواند به عنوان بام فرهنگی ایران مطرح باشد، زیرا وجود ظرفیت‌های علمی‌، مذهبی و فرهنگی این شهرستان بر کسی پوشیده نیست، پس باید همه دست به دست هم دهند و در پرتو وحدت و تلاش مضاعف شهری زیبا و دیدنی را بسازند.

وی تصریح کرد: اگر قانون شورا‌ها را به طور دقیق مطالعه کنیم، وظایف شورا‌ها با اختیارات وسیع تبیین شده که ‌مهم‌ترین آن نظارت بر عملکرد شهرداری و دهیاری‌ها است و در این راستا قانونگذار اهمیت زیادی به شوراها داده و آنها می‌توانند در تمام فعالیت‌های شهر و روستا اظهار‌نظر داشته باشند، اما باید از دخالت پرهیز کنند. 

آبیار عنوان کرد: شوراها باید خط و مشی شهرداری را مشخص کنند، اما در بحث اجرا حق دخالت در امور شهرداری و دهیاری‌ها را ندارند، فقط باید بحث نظارت را با جدیت پیگیری کرده و از انجام تخلفات ریز و درشت پرهیز کنند.

وی ابراز داشت: باید تعامل‌، وحدت و همکاری جدی در بین اعضای شوراها باشد و آنان از تخریب همدیگر پرهیز و سعی کنند، بازوی اجرایی مسئولان شهر باشند و کمترین استفاده‌ای از امکانات شهرداری برای انجام امورات شخصی نداشته باشند که خود نوعی تخلف است. 

آبیار به ظرفیت ویژه کوهبنان در بحث گردشگر ی اشاره کرد و افزود: با توجه به وجود آثار و ابنیه تاریخی متنوع و فراوان باید تلاش شود تا با مساعدت ویژه فرماندار این منطقه استان به عنوان قطب ویژه گردشگری مطرح شود تا مردم استان‌های یزد و کرمان بتوانند از ظرفیت‌های موجود بهره ببرند، البته در این راستا باید نسبت به تبلیغات و شناساندن این شهرستان تلاش گسترده شود.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول