اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی:

سفر چهارم دولت آخرین فرصت برای بهبود زیرساخت‌های فرهنگی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: سفر چهارم هیئت دولت به استان آخرین فرصت برای بهبود زیرساخت‌های فرهنگی استان است که مسئولان باید از این فرصت نهایت بهره را ببرند.

سفر چهارم دولت آخرین فرصت برای بهبود زیرساخت‌های فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سرهنگ علی جلالی‌فراهانی ظهر امروز با حضور در خبرگزاری فارس در اراک اظهار داشت: سفرهای استانی هیئت دولت فرصت بسیار مناسبی برای توسعه زیرساخت‌ها بود که متاسفانه مسئولان این استان نتوانستند از این سفرها نهایت بهره را ببرند.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های فرهنگی استان احداث موزه دفاع مقدس است که در سفرهای قبلی این موضوع مورد بی‌مهری قرار گرفت و امروز بعد از گذشت پنج سال از عملیات احداث، این موزه از پیشرفت فیزیکی بسیار کمی برخوردار است که این به دلیل عدم پیگیری مسئولان در تامین اعتبارات مورد نیاز است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بیان داشت: موزه دفاع مقدس به عنوان یکی از مهم‌ترین نیازهای اساسی این استان در حوزه ایثار و شهادت در حال حاضر مورد بی‌مهری مسئولان قرار گرفته است.

جلالی‌فراهانی با بیان اینکه احداث این موزه با تزریق اعتبارات قطره‌ چکانی تا 15 سال آینده هم تکمیل نخواهد شد گفت: برای احداث این موزه سالانه 200 میلیون تومان اعتبار به استان تخصیص می‌یابد، این در حالی است که اعتبارات مورد نیاز برای احداث این موزه چند میلیارد تومان است.

وی بر لزوم عنایت مسئولان به ویژه نمایندگان مجلس به این پروژه تاکید کرد: مسئولان ارشد استان باید در سفر هیئت دولت برای جذب اعتبارات مورد نیاز این پروژه تلاش کنند و از این فرصت نهایت بهره را ببرند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی اظهار کرد: هیئت دولت و رئیس جمهور در هر کدام از سفرهای استانی خود در دیدار با رزمندگان و ایثارگران چندین مدال افتخار به رزمندگان اعطا می‌کنند، اما در این استان که بیش از 6 هزار و 200 شهید تقدیم انقلاب کرده است، تا اکنون این اتفاق مبارک روی نداده که می‌طلبد استاندار در دور بعدی سفرها این موضوع را از رئیس جمهور مطالبه کند.

جلالی‌فراهانی بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و ادامه داد: امروز جوانان نیاز دارند با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شده و از حقایق هشت سال دفاع مقدس با خبر شوند.

وی افزود: جوانان امروز باید بدانند در دوران جنگ زندگی مردم چگونه بود، دوران هشت سال دفاع مقدس دوران خاطره‌های تلخ و شیرینی است که هر کدام از این خاطرات درس‌های آموزنده‌ای برای مردم به همراه دارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به نقش رسانه‌ها در این امر خطیر گفت: رسانه‌ها می‌توانند با چاپ و انتشار این خاطرات و یا نقش استان مرکزی در دوران هشت سال دفاع مقدس جوانان را با این حقایق آشنا کرده و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بکوشند.

جلالی ‌فراهانی با تقدیر از عملکرد خبرگزاری فارس اراک در پرداختن به این موضوعات اظهار داشت: خبرگزاری فارس تاکنون به خوبی به نقش خود در حوزه دفاع مقدس پرداخته و از این به بعد نیز باید وظایف خود را با جدیت بیشتری دنبال کند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول