اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم:

نقش قم در پشتیبانی دفاع مقدس تدوین می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم گفت: با جمع‌آوری اسناد و مدارک لازم و انجام مصاحبه‌ با رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، کتابی با موضوع نقش استان قم در امور پشتیبانی دفاع مقدس تدوین می‌شود.

نقش قم در پشتیبانی دفاع مقدس تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مهدی کربلایی یکشنبه شب در همایش تجلیل از پیشکسوتان پشتیبانی دفاع مقدس استان قم که در هتل کریمه برگزار شد اظهار داشت: امروز فضای جنگ دیگری علیه ملت ایران گشوده شده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، همه باید در جنگ نرم دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی حضوری فعال داشته باشند و در این عرصه نیز در برابر تهاجمات سخت و سنگین مستکبران ایستادگی کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم با اشاره به تدوین کتابی با موضوع نقش استان قم در امور پشتیبانی هشت سال جنگ تحمیلی تصریح کرد: در این راستا اسناد و مدارک لازم در حال جمع‌آوری بوده و برای ثبت تاریخ شفاهی با فعالان این عرصه گفت‌وگو خواهد شد.

وی با بیان اینکه به هیچ عنوان نمی‌توانیم نقش مهم و تاثیرگذار مردم در حمایت از رزمندگان دفاع مقدس را نادیده بگیریم، اظهار داشت: ستاد پشتیبانی مردمی در روزهای نخست جنگ تحمیلی کار خود را آغاز کرد و تنها سه هفته پس از آغاز حملات رژیم بعث عراق، نخستین محموله کمک‌های مردمی از استان قم به خط مقدم جبهه‌ها ارسال شد.

کربلایی همه اسناد و مدارک مربوط به ستاد پشتیبانی دفاع مقدس را هر چند مختصر باشند، مهم و ارزشمند دانست و گفت: با همت و تلاش مسئولان امر همه اسنادی که بعضا در حال از بین رفتن بودند، جمع‌آوری شده است و در تدوین این کتاب از آنها استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس، همه نیروهای مسلح نیازمند کمک‌های مردمی بودند خاطر نشان کرد: با مصاحبه‌های انجام شده با مسئولان ستاد پشتیبانی در ایام جنگ تحمیلی، جزئیات جالب و گاه حائز اهمیت به دست آمده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم در پایان تصریح کرد: خاطرات هشت سال دفاع مقدس از ابعاد مختلف مهم و مؤثر بوده و می‌تواند برای نسل جوان امروز بسیار جذاب و شنیدنی باشد و این جزئیات می‌تواند مورد استقبال گسترده قرار بگیرد.

انتهای پیام/و۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول