اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل:

کارگاه‌های آموزشی خاطره‌نویسی جنگ در اردبیل برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: کارگاه‌های آموزشی مرتبط با خاطره‌نویسی جنگ و دفاع مقدس در اردبیل برگزار می‌شود.

کارگاه‌های آموزشی خاطره‌نویسی جنگ در اردبیل برگزار می‌شود

زکی‌الله خوشبخت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: قسمت عمده گنج ارزشمند دفاع مقدس خاطرات زیبا و به یادماندنی دوران سخت هشت سال دفع مقدس است که با نگارش آنها فرهنگ دفاع مقدس از سینه‌ها به صحنه‌های اجتماعی منتقل می‌شود و جامعه اسلامی از تجربیات مدیریت هشت سال دفاع مقدس در ایستادگی و پایداری بهره‌مند می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل با اشاره به اینکه بیان و نگارش خاطره‌ها از همان آغازین ماه دفاع مقدس وجود داشته است، افزود: زمانی که اهمیت بیان خاطرات توسط مقام معظم رهبری به عنوان یک گنج بیان شد، نهضت خاطره‌نویسی در کشور آغاز شده و در استان اردبیل نیز به صورت قابل توجهی به آن پرداخت می‌شود.

خوشبخت در ادامه برگزاری جشنواره‌های خاطره‌نویسی در استان اردبیل را یادآور شد و اظهار داشت: هدف از برگزاری این جشنواره‌ها فراهم آوردن زمینه برای همه کسانی است که دارای خاطره از دوران دفاع مقدس بوده و توان تحریر خاطره را دارند.

وی با بیان اینکه انتشار خاطرات در جامعه سبب بهره‌گیری هنرمندان و منجر به تولید آثار هنری می‌شود، افزود: بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس استان اردبیل مصمم است با برپایی کارگاه‌های آموزشی و مسابقات و جشنواره‌ها بتواند به غنای  ثبت خاطرات بیفزاید.

این مسئول به نقش گروه‌های اصلی در تولید و انتشار خاطرات نیز اشاره کرد و بیان داشت: دارندگان خاطره و نگارندگان خاطرات با کمک و همراهی یکدیگر می‌توانند در نهضت جمع‌آوری و کتابت خاطرات موثر باشند.

خوشبخت ادامه داد: همان‌گونه که رزمندگان با حضور ایثارگرانه خویش جنگ تحمیلی و خانمان‌سوز را اداره کردند، می‌توانند با انتقال کامل خاطرات خویش در ساختن و اداره کردن جامعه اسلامی نیز موثر باشند تا دوره‌های حماسه‌آفرینی، فداکاری و ایثار در جامعه به عنوان الگوی جاودانه ماندگار شود.

وی افزود: رزمندگان و پیشکسوتان جنگ رسالت انتقال این فرهنگ را به عهده دارند و به نظر می‌رسد باید فعال‌تر از دیگران باشند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول