اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان:

بنیاد زنجان توان مدیریت پارک موزه دفاع مقدس را ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: مدیریت پارک موزه دفاع مقدس از عهده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خارج است.

بنیاد زنجان توان مدیریت پارک موزه دفاع مقدس را ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جلال قربانی ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی روسا، معاونان آموزشی، مدیران گروه و اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس اظهار داشت: پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در راستای تقویت، توسعه و آشنایی دانشجویان با اهداف و آرمان‌های دوران دفاع مقدس اقدام به برگزاری درس دو واحدی دفاع مقدس در دانشگاه‌ها کرده است.
وی با بیان اینکه ارائه این درس در دانشگاه‌ها برای دانشجویان اختیاری است، افزود: بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت و درمان این درس در استان زنجان از سال تحصیلی 87- 88 در دانشگاه‌های استان در شش کلاس درس با 107 دانشجو ارائه می‌شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از ارائه درس دو واحدی دفاع مقدس در نیم سال نخست سال 88- 89 در دانشگاه آزاد اسلامی زنجان و ابهر و حوزه علمیه الزهرای زنجان خبر داد و افرود: این درس در 9 کلاس برای 254 نفر تدریس شد.
وی با اشاره به ارائه این درس در نیم سال دوم 88- 89 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان و ابهر و مرکز تربیت معلم الزهرای زنجان خاطرنشان کرد: این درس در قالب هشت کلاس و برای 275 نفر دانشجو ارائه شد.
قربانی با بیان اینکه این درس در نیم‌سال نخست سال 90 – 91 در قالب 36 کلاس درس برگزار شد، افزود: در این نیم‌سال یک هزار و 214 نفر از آموزش‌های لازم بهره‌مند شدند.
وی با اشاره به اینکه در 10 مرکز آموزشی نیز به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد دانشجویان این واحد درسی ارائه نمی‌شود، بیان داشت: در برخی از دانشگاه‌ها نیز به دلیل کاردانی بودن این درس ارائه نمی‌شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: به دلیل عدم آمادگی برخی از دانشگاه‌ها این درس در حال حاضر در این دانشگاه‌ها ارائه نمی‌شود.
وی با بیان اینکه پژوهشگاه معارف دفاع مقدس استان زنجان تشکیل شده است، افزود: تا کنون برای 50 نفر از اساتید و فرماندهان دفاع مقدس پرونده تشکیل شده است.
قربانی با اشاره به اینکه تا کنون برای 30 نفر گواهینامه تدریس از سوی پژوهشگاه صادر شده است، خاطرنشان کرد: برای 20 نفر نیز فرآیند تشکیل پرونده در دست اجرا است.
وی از تشکیل 9 جلسه هم‌اندیشی با اساتید دانشگاهی در سال جاری خبر داد و یادآور شد: این جلسات در موضوعات مختلف برگزار شد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: فعالیت‌های مختلف پژوهشی و تحقیقاتی در استان از برنامه‌های بنیاد حفظ آثار است  که ضروری است در شورای برنامه‌ریزی استان، تاسیس رسمی این پژوهشگاه تصویب شود.
وی با اشاره به احداث پارک موزه دفاع مقدس در زنجان بیان داشت: توان مدیریتی این پروژه عظیم از عهده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خارج بوده و ضروری است در این زمینه از سوی استانداری تمهیدات لازم اندیشیده شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول