اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به میزبانی یزد انجام شد؛

گردهمایی مدیران هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس

خبرگزاری فارس: ششمین همایش سراسری مدیران هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به میزبانی یزد برگزار شد.

گردهمایی مدیران هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد، ششمین همایش سراسری مدیران هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با محور طراحی چیدمان هنری مراکز فرهنگی دفاع مقدس که در تمام استان‌‌های کشور ساخته می‌شود، در استان یزد برگزار شد.
در ابتدای این همایش معاون سیاسی و امنیتی استانداری یزد در مورد جایگاه فرهنگی و هنر در پیشبرد ارزش‌های دینی سخن گفت.
غلامحسین دشتی با اشاره به اینکه یکی از مواردی که باعث شده قیام امام حسین (ع) و عاشورا تاکنون در بین مردم جایگاه ویژه‌ای داشته باشد، ارائه مفاهیم عاشورا از طریق هنری بوده و به طور قطع هنر می‌تواند در پیشبرد فرهنگ غنی و متعالی دفاع مقدس بسیار تاثیرگذار باشد.
در روز دوم همایش نیز «محمدرضا اسلام‌لو» به موضوع فیلم مستند و سینما، «امیرعلی جوادیان» از عکاسان حرفه‌ای دفاع مقدس به موضوع عکس و آثار تجسمی، «دکتر حسین مهدوی‌پور» و «دکتر محسن عباسی»‌ از اساتید هیئت علمی دانشگاه معماری یزد به موضوعات موزه‌های جنگ سراسر دنیا، تفاوت موزه جنگ با موزه دفاع مقدس و چیدمان هنری موزه‌های دفاع مقدس پرداختند و علاوه بر بررسی آسیب‌هایی که مقوله هنر در دفاع مقدس را تهدید می‌کند، راهکارهای بسیار خوبی ارائه دادند.
سردار سیدمحمد باقرزاده، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این همایش مباحثی پیرامون هنر و تأثیرگذاری آن در اشاعه فرهنگ دفاع مقدس و ساخت مراکز فرهنگی دفاع مقدس در استان‌ها و دغدغه‌های خود در این زمینه مطرح کرد.
در روز سوم همایش نیز، بازدید میدانی از نقاط مختلف استان یزد که نمادی از معماری سنتی، ملی و مذهبی است انجام گرفت.
ساخت مراکز فرهنگی و باغ موزه‌های دفاع مقدس به عنوان مکان سیاحتی و زیارتی با هدف تبیین فرهنگ دفاع مقدس در تمام استان‌های کشور با قرار گرفتن در ردیف بودجه دولت، در حال طراحی، ساخت یا چیدمان توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.
به گزارش فارس، این همایش سه روزه، شب گذشته در یزد پایان یافت.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول