اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اختصاص 130 میلیارد ریال اعتبار

شبکه آبیاری قطره‌ای سودجان اجرایی می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: شبکه آبیاری قطره‌ای سودجان با اختصاص 130 میلیارد ریال اعتبار اجرایی می‎شود.

شبکه آبیاری قطره‌ای سودجان اجرایی می‎شود

صفدر نیازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: این طرح شامل بند انحرافی، کانال انتقال آب به طول 2 هزار و 700 متر، ایستگاه پمپاژ یک و دو با اختلاف ارتفاع 390 متر، استخر ذخیره آب با 10 هزار مترمکعب است.

وی با بیان اینکه 130 میلیارد ریال برای احداث شبکه آبیاری تحت فشار تامین شده است، گفت: با بهره‌برداری از این طرح زمینه اشتغال یک هزار و 150 نفر به صورت مستقیم و 500 نفر به صورت غیرمستقیم فراهم می‌شود.

نیازی بر ضرورت اجرای طرح‌های توسعه باغات در این استان تأکید کرد و گفت: کشاورزی به‌عنوان کهن‌ترین فعالیت تولیدی، مهم‌ترین فعالیت اقتصادی تمامی کشورهای جهان از سالیان گذشته تاکنون است.

رئیس جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امروزه نیز بخش کشاورزی در بسیاری از کشورهای در حال توسعه بخش غالب اقتصاد ملی به شمار می‌رود، گفت: به طوری که رشد و توسعه اقتصادی این کشورها ارتباط بسیار تنگاتنگی با توسعه کلی بخش کشاورزی آنها دارد و به عبارتی دیگر توسعه کشاورزی در چارچوب توسعه ملی کشور مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی افزود: بخش کشاورزی در جریان رشد و توسعه اقتصادی چند وظیفه مهم و اساسی بر عهده دارد که از آن جمله می‌توان به تامین غذا و امنیت غذایی برای جمعیت رو به رشد، تامین ارز خارجی برای وارد کردن کالاهای سرمایه‌ای از راه افزایش صادرات، عرضه مواد خام مورد نیاز صنعت و کمک به توسعه فعالیت‌های تولیدی وابسته اشاره کرد.

نیازی افزود: توسعه کشاورزی، افزایش تولیدات کشاورزی و دامی، و شیلات و جنگلداری را به همراه خواهد داشت و افزایش تولید اقلام یاد شده علاوه بر ایجاد اشتغال و کمک به رشد اقتصادی به امنیت غذایی و بهبود تغذیه در جهان سوم کمک می‌کند.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول