اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته صورت گرفت

پوشش 500 هکتار از اراضی ساوه به سیستم‌ نوین آبیاری

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی ساوه گفت: 500 هکتار از اراضی این شهرستان سال گذشته زیر پوشش سیستم‌های نوین آبیاری قرار گرفت.

پوشش 500 هکتار از اراضی ساوه به سیستم‌ نوین آبیاری

جمشید توحیدلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم‌های آبیاری نوین یکی از اقدامات ارزشمند دولت در راستای جلوگیری از مصرف بی‌رویه آب در بخش کشاورزی است.

وی تصریح کرد: از زمان اجرای این طرح تاکنون 5 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ساوه زیر پوشش سیستم‌های نوین آبیاری قرار گرفته است که نقش بسیار مؤثری در جلوگیری از هدررفت آب داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی ساوه با اشاره به حمایت‌‌های بسیار خوب دولت از متقاضیان این طرح خاطر نشان ساخت: به منظور تشویق کشاورزان به تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم‌های آبیاری نوین دولت تسهیلات بسیار خوبی به آنان پرداخت می‌کند.

به گفته وی از مجموع تسهیلات پرداختی به کشاورزان در راستای اجرای طرح آبیاری نوین، 85 درصد به صورت کمک بلاعوض و 15 درصد تسهیلات ارزان قیمت است.

توحیدلو با تاکید بر اینکه استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار موجب توسعه کشاورزی می‌شود ادامه داد:  توسعه آبیاری نوین در افزایش تولید محصولات به لحاظ کمی و کیفی مؤثر است که باید مورد توجه کشاورزان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: آبیاری تحت فشار از بهترین روش‌های آبیاری زمین‌های زراعی و باغی در کشور برای کاهش مصرف آب در این بخش است که توسعه این روش‌ها به عنوان یک اولویت در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

به گفته وی هم‌اکنون راندمان آبیاری بارانی در این شهرستان 75 و قطره‌ای 95 درصد است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول