اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رودهن:

محافظت از نماز اول وقت پیام اکید خداوند است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی گفت: یکی از مسائل مورد تأکید خداوند متعال، محافظت از نماز اول وقت مسلمانان است.

محافظت از نماز اول وقت پیام اکید خداوند است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام حسین توسلی عصر امروز در جمع مردم و مسئولان بخش‏های مرکزی تهران و رودهن اظهار داشت: انسان موجودی است که گاه کوچک‏ترین مسائل نیز می‏تواند او را آزار دهد.

وی ادامه داد: همین انسان با همه ناتوانی و ضعف و البته ادعا و غرور بسیار، گاه آسایش خود را به وسیله موری کوچک دچار اختلال می‏بیند.

توسلی اضافه کرد: انسان مغرور در مقابل بسیاری از موضوعات به نفع خویش نیز ممانعت به خرج داده و آنها را نمی‏پذیرد.

به گفته امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی، این مباحث در مورد همه انسان‏های روی زمین صدق می‏کند؛ مگر کسانی که نماز اول وقت برپا می‏سازند.

وی تصریح کرد: هیچ عملی نزد خداوند متعال برتر از اقامه به موقع نماز نیست و انسان‏های نمازگزار در رویارویی با مشکلات مقاومت بیشتری از خود نشان می‏دهند.

توسلی با تکیه بر حدیثی از امیرمؤمنان، علی (ع) درباره نماز خاطر نشان کرد: امیرمؤمنان علی (ع) درباره اهمیت نماز اول وقت می‏فرمایند که "هیچ عملی محبوب‏تر از نماز نزد خداوند نیست؛ هیچ‏یک از گرفتاری‏های دنیا نباید شما را از اقامه نماز اول وقت باز دارد؛ نباید نماز اول وقت را برای سایر مسائل به تأخیر انداخت".

امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی با اشاره به حکایتی از حضرت ثامن‏الحجج (ع) در خصوص نماز اول وقت گفت: "ابراهیم بن موسی القزّاز" از یاران امام هشتم شیعیان (ع) روایت می‏کند که روزی آن حضرت در انتظار چند میهمان بود.

وی ادامه داد: حضرت ثامن‏الحجج (ع) با هدف میزبانی آن میهمانان از خانه خارج شدند و به محیط بیرونی منزل مراجعه فرمودند که وقت نماز رسید و ایشان خطاب به من فرمودند "یا موسی القزّاز، اذان بگو" و من پرسیدم که آقا چه اذانی، مگر در انتظار میهمان نیستید.

توسلی اضافه کرد: آن حضرت بار دیگر فرمودند که "خداوند تو را بیامرزد که به هیچ راه و به هیچ دلیلی نماز اول وقت را به تأخیر نمی‏اندازی؛ بر تو باد ایستادن به نماز اول وقت در هر شرایط؛ میهمانان ما همه مؤمن هستند، اگر به نماز رسیدند به جماعت می‏خوانند".

امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی به بیان خاطره‏ای ارزنده و پر از درس‏های بسیار از امام راحل (ره) به نقل از فرمانده وقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمان جنگ پرداخت.

وی ادامه داد: از محسن رضایی، فرمانده وقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در روزهای پرتلاطم جنگ نقل است که روزی وی به همراه شهید صیاد شیرازی به عنوان فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران و تنی چند از سران کشور نزد امام راحل (ره) مشرف شدند.

توسلی ادامه داد: ناگهان امام عظیم‏الشأن (ره) در میان آن مباحث مهم کشوری درباره وضع سیاسی و اقتصادی و چند و چون موضوع جنگ، جلسه را ترک کردند.

امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی اضافه کرد: حضار جلسه از مرحوم سیداحمد آقای خمینی پرسیدند که آقا کجا تشریف بردند و آن مرحوم نیز گفت که امام هیچ موضوعی را مهم‏تر از نماز اول وقت تلقی نمی‏کنند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول