اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان تاکید کرد

افزایش ظرفیت بخش کشاورزی از اهداف نهضت کشاورزی است

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان با اشاره به اینکه در سال جاری برنامه‌های خوبی در بخش کشاورزی اجرا می‌شود، گفت: افزایش ظرفیت بخش کشاورزی از اهداف نهضت کشاورزی است.

افزایش ظرفیت بخش کشاورزی از اهداف نهضت کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد امشب در جلسه ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی استان زنجان، اظهار کرد: هدف از اجرای طرح نهضت کشاورزی در کشور افزایش سطح زیر کشت، افزایش تولیدات کشاورزی و ایجاد زمینه اشتغال در این بخش است.

وی با بیان اینکه ایجاد زمینه اشتغال پایدار در بخش کشاورزی از تاکیدات مهم اجرای این طرح محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: این طرح‌ها باید متناسب با ایجاد اشتغال در کشور، سهامدار نیز داشته باشد.

استاندار زنجان فضای ایجاد شده در کشور در راستای توسعه بخش کشاورزی را فرصت مغتنمی برای استفاده از ظرفیت‌های بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: نباید زمینه سوءاستفاده برای برخی افراد به وجود آید.

وی با بیان اینکه نباید از سایر طرح‌های اشتغالزا غفلت شود، خاطرنشان کرد: سایر طرح‌ها در کارگروه اشتغال استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئوفی‌نژاد با اشاره به فرصت پیش آمده در راستای استفاده از زمین‌های موقوفه برای توسعه بخش کشاورزی یادآور شد: استفاده از این زمین‌ها موجب درآمدزایی برای اوقاف می‌شود، که ضروری است در این راستا اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه زمین‌های زیر کشت رفته موقوفه مورد توجه این طرح نیست، افزود: باید زمین‌هایی که زیر کشت نرفته و در دست اوقاف است برای اجرای این طرح در نظر گرفته شود.

استاندار زنجان با اشاره به ضرورت توسعه همه بخش‌های کشاورزی تصریح کرد: هر طرحی که موجب افزایش ظرفیت بخش کشاورزی مورد نیاز استان شود از سوی ستاد مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی بر ضرورت مدیریت و نوع کشت تاکید کرد و یادآور شد: مجوزهای این بخش به طرح‌هایی ارائه می‌شود، که مورد نیاز استان بوده و زمینه توسعه بخش کشاورزی را فراهم کنند.

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه تکلیف چاه‌های مجاز و غیر مجاز استان در جلسات مختلف بررسی و تعیین شده است، یادآور شد: هیچ فردی نمی‌تواند در این زمینه اعمال سلیقه کند.

وی ادامه داد: چاه‌های مجاز و غیر مجاز ضوابط و دستورالعمل‌هایی دارند که در استان با توجه به این ضوابط تکلیف چاه‌ها مشخص شده و باید فعالیت‌های آن با سرعت لازم پیگیری شود.

استاندار زنجان بابیان اینکه تا پایان سال گذشته باید یک هزار چاه به کنتور هوشمند مجهز می‌شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها 400 چاه استان مجهز به این کنتور هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود فلسفه اجرای طرح آبیاری تحت فشار را تغذیه آب سفره‌های زیرزمینی عنوان کرد و افزود: این اجازه به کشاورز داده نمی‌شود که از آب باقی مانده برای فعالیت‌های دیگر استفاده کند.

انتهای پیام/‌ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول