اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان خبر داد:

ظرفیت بالای زنجان در زمینه صادرات محصولات کشاورزی

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: استان زنجان ظرفیت‌های خوبی در زمینه صادرات محصولات کشاورزی دارد.

ظرفیت بالای زنجان در زمینه صادرات محصولات کشاورزی
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد ظهر امروز در پنجمین جلسه کار گروه توسعه صادرات زنجان اظهار داشت: با گزارش‌های ارائه شده از مسئولان گمرک استان مشاهده می‌شود که گمرک استان رشد بسیاری در زمینه صادرات داشته است.
وی خاطر نشان کرد: مسئولان ذی‌ربط در زمینه صادرات باید اقدامات مورد نیاز در خصوص رشد صادرات را داشته باشند.
استاندار زنجان با اشاره به تحقق 500 میلیون دلاری صادرات استان زنجان تا پایان سال‌جاری ادامه داد: مسئولانی که در این زمینه فعالیت دارند، باید اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.
وی یادآور شد: در خصوص صدور مجوز هیچ مشکلی وجود نداشته و به محض اعلام نیاز این مشکل‌ها برطرف می‌شود.
رئوفی‌نژاد با اشاره به ایجاد ظرفیت در زمینه‌های کاری مختلف ادامه داد: ظرفیت‌سازی نباید به منظور فشار بر ظرفیت‌های موجود باشد، بلکه باید ظرفیت‌های جدید در استان ایجاد شود.
وی اذعان داشت: در حال حاضر در زمینه تولید محصولات کشاورزی در استان زنجان ظرفیت خوبی به منظور صادرات وجود دارد.
استاندار زنجان با بیان اینکه در استان زنجان محصولات کشاورزی مختلفی تولید و برداشت می‌شود، اضافه کرد: باید اقدامات لازم در خصوص صادرات این محصولات به نحو احسن انجام شود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر چندین محصول و کالا در بخش کشاورزی استان زنجان وجود دارد که با استفاده و صدور آنها می‌توان از ظرفیت‌های موجود در این بخش استفاده کرد.
رئوفی‌نژاد با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت‌های خالی در بخش کشاورزی در استان ادامه داد: این ظرفیت‌ها قابلیت مناسبی برای صادرات دارند.
وی توسعه باغات در زمین‌های شیب‌دار را از دیگر ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان زنجان برشمرد و ادامه داد: باید فعالیت‌های کارشناسی و کاربردی در زمینه استفاده از این ظرفیت‌ها انجام شود.
استاندار زنجان همچنین با اشاره به فعالیت کمیته کشاورزی در استان زنجان اضافه کرد: در حال حاضر محصولات کشاورزی با کیفیت بالا در استان تولید می‌شود که با کارهای کاربردی می‌توان به نحو مطلوب از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه صادرات استان استفاده کرد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر استان زنجان ظرفیت خوبی در زمینه صنعت و معدن دارد، ادامه داد: ظرفیت استان زنجان در بخش کشاورزی کمتر از ظرفیت صنعت و معدن استان نیست و با کارهای کارشناسی می‌توان اقدامات خوبی را در زمینه صادرات محصولات کشاورزی انجام داد.
رئوفی‌نژاد همچنین با اشاره به نیاز کشورهای همسایه به محصولات کشاورزی تولید شده در کشور ادامه داد: با بررسی و برنامه ریزی صحیح و اصولی می‌توان از این ظرفیت‌ها استفاده لازم را به عمل آورد.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل اتاق‌های بازرگانی ادامه داد: تشکیل این اتاق در کشور اوگاندا یکی از اقدامات خوبی است، که از سوی مسئولان ذی‌ربط صورت گرفته است.
همچنین در ادامه این جلسه سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به ارائه گزارشی از میزگردهای تخصصی تشکیل شده در استان زنجان پرداخت و ادامه داد: الزامی شدن اخذ گواهی استاندارد برای کالا از جمله مصوباتی است که در این میزگردها صورت گرفته است.
حمید صدری یادآور شد: در این میزگردها اقدامات بسیار خوبی انجام شده و مصوبات مختلفی در زمینه‌های کاری مختلف به تصویب می‌رسد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول