اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی:

ظرفیت تولید بخش کشاورزی باید به 300 میلیون تن برسد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: ظرفیت تولید بخش کشاورزی باید به 300 میلیون تن در سطح کشور برسد.

ظرفیت تولید بخش کشاورزی باید به 300 میلیون تن برسد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محسن موحدیان عطارد عصر امروز در جمع اصحاب رسانه خراسان‌جنوبی اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور دارای 160 هزار نفر دانش‌آموخته در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در سه رشته کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست است.

وی به چشم‌انداز این مجموعه در کشور اشاره کرد و افزود: این مجموعه قصد دارد با اتکا به توانمندی همه اعضا به پیشرفت کشاورزی در کشور کمک کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با بیان اینکه 25 هزار نفراز اعضای این سازمان در بخش دولتی مشغول به کار هستند، گفت: همچنین 35 هزار نفر از اعضا در بخش خصوصی مربوط به بخش کشاورزی مشغول به کار هستند.

 

*62 درصد از اعضای سازمان نظام مهندسی جویای کار هستند

موحدیان با بیان اینکه 62 درصد از اعضای سازمان نظام مهندسی جویای کار هستند، افزود: این رقم نزدیک به 100 هزار نفر از اعضای این انجمن را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی در ارتباط به نظام خدمات‌رسانی خلا بزرگی وجود داشت که با ایجاد شرکت‌های خدمات فنی مهندسی کشاورزی تا حدودی برطرف شد.

 

*8 دهم درصد از بهره‌برداران کشاورزی کارشناس هستند

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با بیان اینکه 4 میلیون و 300 هزار نفر بهره‌بردار در بخش کشاورزی در کشور وجود دارد، ادامه دارد: تنها هشت دهم درصد از این تعداد بهره‌برداران کشاورزی کارشناس هستند که این رقم در مقایسه با سایر کشور‌ها مثل فرانسه که به 25 درصد می‌رسد رقم بسیار پایینی است.

وی اظهار داشت: در سال گذشته میزان تولید محصولات کشاورزی کشور 105 میلیون تن بوده که این رقم می‌تواند به 300 میلیون تن افزایش پیدا کند.

موحدیان ادامه داد: فاصله ارزش ریالی میزان تولید کنونی با میزان تولید فعلی با ظرفیت واقعی تولید 60 هزار میلیارد تومان به صورت سالیانه است.

وی تصریح کرد: از سال 86 تاکنون 2 هزار و 500 شرکت فنی و مهندسی در بخش کشاورزی به ثبت رسیده‌اند که 20 هزار کارشناس در آنها فعال هستند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول