اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فیروزکوه:

ظرفیت‏های کشاورزی بیشتر به کار گرفته شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: باید از همه ظرفیت‏های کشور در زمینه کشاورزی و توسعه اشتغال استفاده شود.

ظرفیت‏های کشاورزی بیشتر به کار گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، سعید افشارنادری ظهر امروز در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان فیروزکوه با ستاد ارتقای بهره‏وری مصرف آب در بخش کشاورزی این شهرستان که با حضور مسئولان در فرمانداری شهرستان فیروزکوه برگزار شد اظهار داشت: بخش کشاورزی پایه توسعه اشتغال و امور اقتصادی کشور است.

وی تصریح کرد: این نشست در حقیقت جلسه‏ای برای تلفیق فعالیت‏ها بوده و سعی شده است تا دو ماموریت اصلی و فعالیت‏های کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان فیروزکوه و ستاد ارتقای بهره‏وری مصرف آب در بخش کشاورزی این شهرستان با یکدیگر ادغام شود.

فرماندار شهرستان فیروزکوه افزود: باید همه ظرفیت‏های کشور در زمینه کشاورزی و توسعه اشتغال و همچنین بهره‏وری منابع آبی را به کار گیریم؛ چرا که ظرفیت‏های ایران در حوزه منابع آب تا حدود زیادی محدود است.

فرماندار شهرستان فیروزکوه اضافه کرد: راهکارهای جدید در استفاده از سامانه‏های نوین آبیاری در بخش کشاورزی این است که در وهله نخست شرایط را بررسی کنیم؛ چرا که آیین‏نامه‏ها و دستورالعمل‏ها در خصوص وضع اراضی، متراژ زمین و آب و هوا به صورت منطقه به منطقه با همکاری شوراهای اسلامی، دهیاران و مسئولان دیگر بررسی می‏شود.

افشارنادری بیان کرد: در مناطقی که خرده مالکی است، کشاورزان باید اراضی خود را به صورت یکپارچه و با هم طراحی کنند.

وی تصریح کرد: در وهله دوم باید اراضی کشاورزی بزرگ‏تر را شناسایی و طرح‏های آبیاری تحت فشار را در آنها پیاده‏سازی کرد.

فرماندار شهرستان فیروزکوه افزود: دستگاه‏هایی همچون جهادکشاورزی، امور آب، و برق باید خود را متولی اجرای این طرح بدانند و کاستی‏ها و مشکلات موجود را برطرف کنند و تا پایان سال جاری مصوبات و برنامه‏های مدونی را به مرحله اجرا برسانند.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول