اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بیمه ایران استان قزوین:

بیمه باید به مأموریت‌های اصلی خود بازگردد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بیمه ایران استان قزوین گفت: صنعت بیمه باید به مأموریت‌های اصلی خود بازگردد و برای همگانی شدن آن باید با شیوه‌های جدید بازاریابی نیاز مردم شناخته شود.

بیمه باید به مأموریت‌های اصلی خود بازگردد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی بیمه ایران استان قزوین، حسین ملکی با اشاره به اینکه صنعت بیمه باید به مأموریت‌های اصلی خود بازگردد، اظهار کرد: برای همگانی شدن صنعت بیمه باید با شیوه‌های جدید بازاریابی و متناسب با نیاز روز مردم، خدمات خود را ارائه دهیم.

ملکی با تأکید بر ضرورت تعامل بیشتر شرکت‌های بیمه و نمایندگان گفت: بیمه‌های بازرگانی با سودآوری گره خورده‌اند و شرکت‌های بیمه در صورت عملکرد حرفه‌ای و اصولی، ضمن ارائه خدمات کامل به مردم، می‌توانند سود قابل قبولی نیز کسب کنند.

وی ادامه داد: توجه بیش از حد به نرخ و حرکت به سوی نرخ‌محوری، صنعت بیمه را از اهداف و مأموریت‌های اصلی خود دور می‌کند.

ملکی تصریح کرد: متأسفانه گاهی با شیوه‌های غیر معمول بیمه‌ای، شیرینی بیمه را به کام مردم تلخ می‌کنیم که این موضوع همگانی شدن بیمه را در کشور به تأخیر می‌اندازد.

وی با اشاره به اینکه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی با اصلاح آئین‌نامه‌ها در مسیر توسعه و همگانی شدن صنعت بیمه گام برمی‌دارد، گفت: در خواست شرکت‌های بیمه از بیمه مرکزی این است که در کنار بدنه کارشناسی، از عوامل اجرایی شرکت‌ها نیز در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها استفاده شود تا مصوبات عملی‌تر و اجرایی‌تر شود.

ملکی ادامه داد: رویکرد عملیات بیمه‌ای و بیمه‌گری در دو سال قبل با گذشته تفاوت کرده و اقبال عمومی و گرایش تعداد کثیری از شرکت‌ها از بیمه‌های تکمیلی و فراگیر شدن، اجباری شدن و رعایت کردن به بیمه شخص ثالث افزایش چشم‌گیری داشته است و در یک کلام می‌توان گفت که فرهنگ استفاده از بیمه نسبت به گذشته بیشتر شده که در حد کفایت نیست اما راضی‌کننده است.

مدیرکل بیمه ایران استان قزوین با تأکید بر اینکه نرخ‌شکنی حق بیمه‌ها به ضرر بیمه‌ها تمام می‌شود، افزود: اگر بتوان با ارائه جذابیت‌ها و بازاریابی حرفه‌ای، نیازهای جامعه را شناسایی کنیم و متناسب با نیازها خدمات را ارائه کنیم، در خدمات‌رسانی بیشتر موفق می‌شویم و این امر سبب خوش‌بینی بیشتر مردم به صنعت بیمه می‌شود.

ملکی افزود: ما به عنوان یک بنگاه اقتصادی، که سود را  به عنوان یک هدف در نظر می‌گیریم باید خط قرمزها را نیز رعایت کرده و نرخ‌شکنی غیر اصولی نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید یک رابطه منطقی میان خسارت و حق بیمه وجود داشته باشد، یادآور شد: هرچه نماینده عملکرد بهتری داشته باشد، سود شرکت بالاتر می‌رود که امید است حق پرتفوی شبکه فروش از 75 درصد به 100 درصد افزایش یابد و این امر مستلزم تناسب منطقی اهداف نماینده با اهداف سازمان است که ساماندهی این مهم بر عهده بیمه مرکزی است.

مدیرکل بیمه ایران در پایان سخنان خود افزود: اگر بتوان در استان این نشست‌ها را به کمک مدیران ستادی بیمه مرکزی به صورت مدون برگزار کنیم، می‌توان نظرات و بیمه‌های جدیدی را برای عموم ارائه کنیم که این امر سبب می‌شود تا هیچ‌یک از شرکت‌ها در خطر زیان‌دهی واقع نشوند.

انتهای پیام/آ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول