اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان اردبیل خبر داد

پوشش بیمه‌ای 270 هزار هکتار اراضی اردبیل

خبرگزاری فارس: رئیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان اردبیل گفت هم اکنون270 هزار هکتار اراضی کشت و زرع استان زیر پوشش خدمات بیمه‌ای قرار گرفته است.

پوشش بیمه‌ای 270 هزار هکتار اراضی اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالحسین رحمانی صبح امروز در نشست کارگروه تخصصی آب و خاک در اردبیل اظهار داشت: افزایش 20 تا 30 درصدی پوشش بیمه محصولات زراعی استان را شاهد هستیم.

وی افزود: این اراضی زراعی در مقابل بلایای طبیعی و غیرطبیعی زیر پوشش بیمه قرار گرفته و در صورت بروز حوادث احتمالی میزان خسارات ارزیابی شده و به زارعان پرداخت می‌شود.

رحمانی بیان داشت: علاوه بر این میزان اراضی زراعی 43 هزار نفر از کشاورزان و زارعان استان که از پوشش بیمه‌‌ای محروم بودند زیر پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفتند.

رئیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان اردبیل از افزایش  بیمه محصولات باغی خبر داد و گفت: در نیمه دوم سال گذشته بیش از 9 هزار و 270 هکتار از باغات استان اردبیل در مقابل بلایای طبیعی و غیر طبیعی بیمه شدند.

این مسئول در ادامه از پوشش بیمه‌ای 20 هزار و 300 فعال باغداری و شاغلان این حوزه خبر داد و گفت: بر اساس قرارداد منعقد شده این تعداد بهره‌بردار بخش کشاورزی زیر پوشش بیمه قرار گرفتند.

وی با قدردانی از تلاش انجام شده به ویژه از طریق رسانه، برای نهادینه کردن فرهنگ بیمه محصولات باغی و کشاورزی تصریح کرد: اردبیل از مناطق حادثه خیز به ویژه در حوزه خشکسالی است که سالانه میلیاردها ریال خسارت به اراضی زراعی و باغی استان اردبیل وارد شده و واحدهای دامی دچار آسیب می‌شوند.

رئیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: برای جلوگیری از این خسارات و پیشگیری از حوادثی چون سرمازدگی، خشکسالی، تگرگ و سیل، بیمه محصولات کشاورزی در اولویت قرار گرفته است.

رحمانی در پایان سخنان خود با قدردانی از همراهی خوب دهیاران شوراهای روستایی، بخشداران و فرمانداران در نهادینه کردن فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی، ابراز داشت: انتظار داریم در آینده نزدیک تمام محصولات زراعی باغی و دامی زیر پوشش محصولات کشاورزی قرار گیرد.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول