اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان قم:

استفاده از اماکن ورزشی بدون بیمه ممنوع است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان قم گفت: مسئولان هیئت‌ها و اماکن ورزشی استان نسبت به اهمیت بیمه ورزشی بیش از پیش حساس باشند زیرا ورود افراد برای ورزش کردن در هر مکان ورزشی بدون بیمه ورزشی ممنوع است.

استفاده از اماکن ورزشی بدون بیمه ممنوع است

محمد گلفشان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با تاکید بر اینکه ورود به هر سالن و فضای ورزشی و همچنین رقابت‌های رشته‌های مختلف بدون داشتن ‌کارت بیمه‌ ممنوع‌ است، اظهار داشت: برخی افراد بدون توجه به بیمه وارد فضاهای ورزشی می‌شوند و این مهم در صورت بروز هرگونه آسیب برای آنها ممکن است عواقب جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

وی تصریح کرد: از تمام مسئولان سالن‌ها و اماکن ورزشی و همچنین هیئت‌های ورزشی می‌خواهیم که نسبت به اهمیت بیمه ورزشی سالن و ورزشکاران خود توجهی جدی‌تر داشته باشند زیرا مسئولیت هر گونه آسیب احتمالی در صورت نداشتن بیمه بر عهده آنهاست.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان قم بیان داشت: از سوی دیگر شاهد هستیم که بسیاری از آسیب دیدگان ورزشی بعد از وقوع حادثه یا آسیب ورزشی برای دریافت کارت بیمه مراجعه می‌کنند که به صورت طبیعی کار از کار گذشته است و صدور کارت بیمه امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: بیمه ورزشی برای ورزشکاران قم با هزینه 60 هزار ریال برای مدت یک‌سال خدمات بسیاری را به جامعه ورزش ارائه می‌دهد ولی هنوز عده‌ای از ورزشکاران و مسئولان هیئت‌های ورزشی نسبت به اهمیت این موضوع واقف نیستند.

گلفشان تاکید کرد: ورود ورزشکاران به هر مسابقه ورزشی بدون داشتن کارت بیمه، ممنوع بوده و خلاف مقررات مسابقات ورزشی است و در صورتی که ورزشکار بدون بیمه ورزشی در مسابقه‌ای شرکت کند اتفاقات احتمالی ناشی از آسیب‌های ورزشی بر عهده خود ورزشکار و متولیان آن رویداد ورزشی است و هیئت پزشکی ورزشی مسئولیتی در این خصوص ندارد.

وی عنوان داشت: علاوه بر دفتر هیئت پزشکی ورزشی که در مجموعه ورزشی تختی مستقر است، با همکاری و هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان در سایر مجموعه‌های ورزشی استان نیز دفاتری دایر شده است که ورزشکاران بتوانند در اسرع وقت از خدمات بیمه ورزشی استفاده کنند.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان قم ابراز داشت: صدور کارت بیمه ورزشی توسط همکاران ما در هیئت پزشکی ورزشی تنها در مدت یک‌روز صورت می‌پذیرد اما این کار در سایر استان‌ها حتی به مدت 10 روز به طول می‌انجامد اما با این حال برخی ورزشکاران و هیئت‌های ورزشی هنوز نسبت به اهمیت بیمه ورزشی بی‌تفاوت هستند.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان قم تاکید کرد: مراکز درمانی سطح استان برای درمان ورزشکاران بیمه شده هیچ مبلغ یا هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند و حتی اگر به دلیل حاد بودن شرایط جسمانی یک ورزشکار آسیب دیده لازم باشد، می‌توانیم وی را به تهران و مراکز مجهز زیر پوشش فدراسیون پزشکی ورزشی اعزام کنیم.

گلفشان تاکید کرد: حتی اگر خدای ناخواسته اتفاقاتی مانند نقص عضو و یا فوت در میادین ورزشی برای ورزشکاری رخ دهد، مطابق با قوانین مبالغی به ورزشکار آسیب دیده پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول