اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر نظارت فنی بیمه مرکزی:

ظرفیت‌های بیمه‌ای باید فعال‌سازی شود

خبرگزاری فارس: مدیر نظارت فنی بیمه مرکزی گفت: آیین‌نامه‌های مرتبط با بیمه‌های زندگی به گونه‌ای بازنگری شده که به توسعه این رشته‌های بیمه‌ای منتهی می‌شود و باید ظرفیت‌های بیمه‌ای نیز فعال‌سازی شود.

ظرفیت‌های بیمه‌ای باید فعال‌سازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی بیمه ایران استان قزوین، نسرین شرافت امروز در جمع کارشناسان بیمه مرکزی و مدیران شعب شرکت‌های بیمه استان قزوین که در محل بیمه ایران برگزار شد، اظهار کرد: نوآوری، توسعه رشته‌های بیمه و پرداخت سریع خسارت از جمله عوامل جدی است که در گسترش صنعت بیمه نقش غیر قابل انکاری دارد.

وی با اشاره به تأکید ویژه رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر توسعه بیمه‌های عمر، اعتباری و کشاورزی به ظرفیت‌های قانونی فعلی اشاره کرد و افزود: صنعت بیمه ظرفیت‌های فراوانی دارد و شرکت‌های بیمه نباید فعالیت خود را در چند رشته رایج محدود کنند.

شرافت با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته توسط شرکت‌های بیمه گفت: توجه ویژه به بخش آموزش و تربیت نیروهای متخصص و همچنین استفاده از آخرین فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی، صنعت بیمه را در مسیر توسعه و شکوفایی قرار می‌دهد.

وی افزود: رشد پذیرش نمایندگی‌ها باید با بخش‌های نظارتی هم‌خوانی داشته باشد و شرکت‌ها به گونه‌ای عمل کنند که همزمان با رشد کمی در مسیر تقویت ابزارهای نظارتی خود هم کوشا باشند.

مدیر نظارت بر دفاتر خدمات بیمه‌ای بیمه مرکزی نیز در این نشست با بیان اینکه 75 درصد از پرتفوی (حق بیمه واریز شده) توسط شبکه فروش صورت می‌گیرد، افزود: در حال حاضر 29 هزار نماینده و 850 شعبه بیمه‌ای در سطح کشور فعالیت می‌کنند که انتظار می‌رود شبکه فروش سالم و توانمند در کشور وجود داشته باشد که خوشبختانه با توجه به نظارتی که بر شعب وجود دارد این امر اتفاق افتاده است.

سید مسعود طباطبایی با بیان اینکه آهنگ پذیرش نمایندگان باید متناسب با نظارت آنها باشد، تصریح کرد: تا پایان سال 87، 2 هزار و 500 نماینده، پایان سال 88، 13 هزار و 500 نماینده، پایان سال 89، 19 هزار نماینده و تا پایان سال 90 نیز 29 هزار نماینده در سطح کشور فعالیت می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: آمار فوق نشانگر رشد فزاینده شبکه فروش است که متناسب با آن نیز شرکت‌های بیمه باید ابزارهای نظارتی خود را بیشتر کنند.

این مسئول افزود: در بحث آموزش نمایندگان باید فراتر از آن چیزی که در حال حاضر وجود دارد، برنامه‌ریزی شود زیرا برخی از نمایندگان شرکت‌های بیمه آموزش ندیده‌اند.

وی چند شغله بودن نمایندگان بیمه را یکی از آسیب‌های وارده به صنعت بیمه دانست و گفت: طبق ماده 14 آیین‌نامه بیمه مرکزی نماینده بیمه نباید به شغل دیگری اشتغال داشته باشد که در صورت مشاهده چنین امری با نماینده خاطی برخورد جدی می‌شود.

طباطبایی خاطرنشان کرد: با تعاملی که با شرکت‌های بیمه وجود دارد نظارت اولیه بر تمام فرایندها، ابتدا توسط خود شعب و شرکت‌ها و سپس توسط بیمه مرکزی اعمال می‌شود.

انتهای پیام/آ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول