اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین:

10 هزار کارگر ساختمانی در قزوین بیمه شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین از بیمه شدن 10 هزار نفر در بخش بیمه کارگران ساختمانی در استان قزوین خبر داد.

10 هزار کارگر ساختمانی در قزوین بیمه شدند

علیرضا محسنی با اشاره به اینکه این تعداد کارگر در سال‌های 89 و 90 بیمه شده‌اند، اظهار کرد: همه کارگران بیمه شده کارت مهارت فنی خود را از سازمان فنی و حرفه استان قزوین دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بیمه کارگران ساختمانی از دو سال گذشته در سطح کشور اجرایی شده است، یادآور شد: این طرح در سال‌های اول و دوم خود در استان قزوین روند رو به رشدی داشته است.

محسنی با اشاره به اینکه منتظر بخشنامه جدید سازمان تأمین اجتماعی کشور هستیم، عنوان کرد: به احتمال در سالی که پیش رو داریم بتوانیم 5 هزار نفر دیگر از کارگران استان قزوین را بیمه کنیم.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین افزود: بیمه کارگران ساختمانی قانونی است که در کشور وارد سومین سال خود شده است و این طرح با هدف تحقق کامل مشکلات کارگری صورت می‌پذیرد.

محسنی تصریح کرد: قبل از اجرای این قانون کارگران فقط از طریق حادثه و آسیب‌دیدگی منجر به فوت می‌توانستند از مزایای بیمه برخوردار شوند ولی کارکرد آنها مشمول دریافت هیچ نوع سابقه‌ای نمی‌شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیمه شدن کارگران ساختمانی برای تأمین اجتماعی در اولویت است، اظهار کرد: از نظر این اداره کل بیمه شده کارگری با یک کارمند یا شخصی که در شرکت کار می‌کند، فرقی ندارد و به نوعی برای هر کدام از آنها سابقه به صورت روزشمار محسوب می‌شود.

محسنی عنوان کرد: طبیعتا انتظارات خانه کارگر در این است که راه بیمه شدن آسان بیمه کارگران ساختمانی را در اولویت کاری خود قرار دهیم و تلاش می‌کنیم تمهیدات لازم را برای استفاده از تسهیلات بیمه برای این قشر زحمتکش برآورده کنیم.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین در پایان از حضور پررنگ انجمن صنفی کارگران ساختمانی در بررسی‌های کارشناسی برای استفاده از بیمه کارگران ساختمانی خبر داد و گفت: انجمن‌های صنفی در معرفی افراد برای استفاده از خدمات بیمه‌ای، دریافت حق عضویت‌ها را مانع پیشرفت کارها نکنند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول