اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار لنده:

آموزش و پرورش و معلم به منزله قلب جامعه هستند

خبرگزاری فارس: بخشدار و رئیس شورای آموزش و پرورش لنده گفت: آموزش و پرورش و معلم مهم‌ترین جز و به منزله قلب جامعه هستند که با هرگونه آسیبی سایر بخش‌های مملکت را دچار تزلزل می‌کند.

آموزش و پرورش و معلم به منزله قلب جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، صبح امروز در همایشی که به مناسبت هفته معلم در سالن خدیجه کبری آموزش و پرورش لنده برگزار گردید از 9 معلم نمونه منطقه‌ای و استانی این بخش تجلیل شد.

در ادامه حمیدرضا جمالی ضمن تقدیر از حضور باشکوه فرهنگیان و دانش‌آموزان و مسئولان، با تبریک هفته معلم اظهار داشت: سال‌روز شهادت استاد مطهری بهانه و فرصت خوبی برای تجلیل از پیام‌آوران مهر و صفا و مشعل‌داران هدایت جامعه است.

وی افزود: ما در این هفته که مزین به نام پربرکت معلم بوده باید برای تببین، تشریح و تقویت جایگاه معلم در جامعه گام مؤثری برداریم.

بخشدار لنده با مهم خواندن جایگاه و مقام معلم در اجتماع گفت: معلم رکن اساسی در نظام آموزشی و تربیتی بوده که به تعبیر امام راحل (ره) معلم امانتداری است که امانت او انسان است.

جمالی تصریح کرد: امام جعفر صادق (ع) ارزش مرکب عالمان و معلمان را از دیدگاه خداوند افزون‌تر از خون شهیدان می‌داند و می‌فرمایند "این ارزش و جایگاه به این جهت بوده که شهیدان در سایه علم و تربیت معلمان و تعلیم شایسته آنان لیاقت شهادت نصیبشان شده است.

وی افزود: برای رسیدن به جامعه ایده‌آل پیشرفته و پویا نیازمند تشکیلات نو معلمان هستیم تا در آن انسان‌ها صاحبت حق و حرمت باشند.

رئیس شورای آموزش و پرورش لنده گفت: آموزش و پرورش و معلم  مهمترین جزء و به منزله قلب جامعه هستند که با هرگونه آسیبی سایر بخش‌های مملکت را دچار تزلزل می‌کند.

جمالی با اشاره به وظیفه خطیر آموزش و پرورش در تربیت نیروی کارآمد و متعهد برای کشور افزود: آموزش و پرورش می‌تواند موجبات شکوفایی بخش‌های مختلف اقتصادی و سیاسی و اجتماعی را در جامعه فراهم سازد.

وی افزود عدم توجه به مقام معلم رکود جامعه و ایستایی آن را رقم زده و عقب ماندگی کشور را دو چندان می‌کند که برای رهایی از این معضل باید تکریم معلم در جامعه به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

سید عیسی تقوی‌فرد هم در این همایش ضمن تبریک هفته معلم گفت: تحول بنیادین در آموزش و پرورش که مورد تأکید مقام معظم رهبری، وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل استان بوده امری است که با همکاری و همیاری معلمان و تحصیل کردگان جامعه محقق می‌شود.

وی افزود: یکی از مصادیق تحول بنیادین در آموزش و پرورش اجرای نظام (3ـ3ـ6) است که همه معلمان و فرهنگیان باید در این زمینه دست در دست هم داده و آماده اجرای این نظام در منطقه شوند.

رئیس آموزش و پرورش لنده گفت: در جهت اجرای این نظام آموزشی باید اقداماتی از قبیل استقرار مدارس در تایم صبح انجام شود تا این نظام به درستی در منطقه لنده به سرانجام برسد.

تقوی‌فرد افزود: تمام تلاش ما بر این است که استقرار مدارس در تایم صبح به نحو احسن اجرایی شود.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول