اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل دفتر امور شهری استانداری گلستان خبر داد

فعالیت 70 شورای شهری و روستایی در رامیان

خبرگزاری فارس: مدیر کل امور شهری استانداری گلستان از فعالیت 70 شورای شهری و روستایی در شهرستان رامیان خبر داد.

فعالیت 70 شورای شهری و روستایی در رامیان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان سیدمحمدرضا سیدالنگی در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای رامیان که شامگاه پنجشنبه برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر چهار شورای اسلامی شهر در شهرهای رامیان، خان‎ببین، دلند و تاتار فعالیت می‎کنند و 66 شورای اسلامی هم در روستاهای دو بخش مرکزی و فندرسک مشغول خدمت هستند.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان رامیان به عنوان تنها شهرستان استان گلستان است که چهار شهر را در حوزه خود دارد و از خدمات نهاد مقدس مردمی شوراهای اسلامی این چهار شهر برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بهره‎مند است.

مدیر کل دفتر امور شهری استانداری گلستان اضافه کرد: 34 بند از ماده 71 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با محدوده اختیارات شوراهای اسلامی در نظر گرفته شده که با مطالعه و تامل در آن مشخص می‎شود شوراهای اسلامی یک نهاد مردم‌نهاد قدرتمند هستند که می‎توانند در سایه سعی و تلاش اعضای خود از مسیرهای قانونی خدمات ارزنده‎ای را برای مردمان شهر و روستای خود داشته باشند.

سیدالنگی با اشاره به شش ساله شدن عمر شوراها در این دوره بیان داشت: این یک فرصت طلایی برای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها بود تا طرح و برنامه‎های ناتمام خود را پیگیری کنند و عقب‎ماندگی‎های کاری خود را جبران کنند و شرمنده مردمی که آنها را انتخاب کرده‎اند، نباشند.

سیدالنگی اضافه کرد: شوراهای اسلامی تنها نهادی هستند که می‎توانند لایحه‎های خود را بدون طی کردن مسیر قانونی و معطلی به صحن علنی مجلس ببرند لذا شایسته است همکاران ما در شوراها سعی و تلاش خود را بیشتر کنند و با طرح و برنامه‎های جامع و علمی به فکر ایجاد درآمدهای پایدار در سطح روستاها و شهرها باشند و از لحاظ اقتصادی و معیشتی زندگی مردم منطقه خود را با یک تحول مثبت و اساسی روبرو کنند.

وی متذکر شد: توصیه من به اعضای شوراها این است که برای رسیدن به خواسته‎های به حق و منطقی مردم که مصلحت عموم و جمع را به دنبال دارد از منافع و مصالح شخصی بگذریم تا در نتیجه رضایت بندگان خدا توفیق باقیات و صالحات برای ما بماند.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول