اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از مشکلات شهری در خورموج

شهرداری انتقادپذیر نیست / شورا و شهرداری مردم را راضی نکردند

خبرگزاری فارس: با وجود ظرفیت‌های عمده برای توسعه شهر خورموج، شورای شهر و شهرداری این شهر به دلیل نبود برنامه مدون برای توسعه سبب نارضایتی مردم را فراهم کرده‌اند.

شهرداری انتقادپذیر نیست / شورا و شهرداری مردم را راضی نکردند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر شهر خورموج از جمله معدود شهرهای استان بوشهر است که با وجود جمعیت 35 هزار نفر‌ی و نیاز سرانه به 8/6 مترمربع فضای سبز برای هر نفر، از داشتن یک تفرجگاه و فضای سبز مناسب شهری و… محروم است.

پس از رایزنی‌های متعدد و طی کردن مراحل اداری مختلف سرانجام فاز نخست پارک مفتون خورموج در تاریخ نهم شهریور ماه 88 افتتاح شد، این پارک در زمینی به مساحت 18 هکتار احداث شده و 5/3 هکتار آن چمن‌کاری شد در این پارک زمین ورزشی، مینی فوتبال، والیبال، بسکتبال، پینگ‌پنگ و دریاچه مصنوعی به مساحت 4 هزار متر احداث شد.

در سال‌های اخیر شاهد استقبال چشمگیر شهروندان به ویژه در فصول بهار و تابستان از این پارک هستیم و تا حدودی پاسخگوی نیاز بسیاری از شهروندان به ویژه جوانان این شهر شده است و به عنوان یک محیط مناسب تفریحی است که جای تقدیر است اما در قسمتی از این پارک به علت عدم روشنایی و عدم انجام فعالیت‌های فرهنگی متاسفانه به پاتوقی ناسالم برای بعضی از افراد تبدیل شده است.

هم‌اکنون مدیریت شهری خورموج یعنی هم شورا و هم شهرداری با وجود کارهایی که صورت گرفته از نظر افکار عمومی در مرحله استیضاح هستند.

اما نکته‌ای که باید بدان در این مقطع توجه داشت این است که افکار عمومی متوجه شده‌اند شورا و شهرداری فاقد یک برنامه مدون برای توسعه مرکز شهرستان ولایتمدار دشتی هستند.

از این‌رو وجود یک طرح راهبردی برای مدیریت توسعه شهری و حرکت در مسیر تعالی ضروری به نظر می‌رسد.

تدوین سند استراتژی توسعه شهر خورموج به عنوان ابزار مؤثر برای کمک به ایجاد فرآیندهای تصمیم‌سازی مشارکتی به منظور تامین توسعه پایدار و افزایش رفاه شهروندان خورموجی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

اما متاسفانه مدیران شهری، شهر خورموج را بدون برنامه به اصطلاح مدیریت می‌کنند با توجه به اینکه ضرورت به کارگیری مشاوران مجرب و کارشناسان دارای دانش مدیریتی و استفاده از نظرات برنامه‌ریزان شهری کاملا برای توسعه شهر خورموج مشهود است.

آری سخن از منهدم شدن و تخریب بی‌موقع پارک قدیمی کودکان شهر خورموج است که موجب شد تا درختانی که سال‌های سال از عمر آن‌ها می‌گذشت و به یک فضای زیبای سبز تبدیل شده بود را تخریب کنند و به بهانه پارک بانوان مبلغی از بودجه بیت‌المال را هزینه کنند و تاکنون نیمه کاره مانده است و متأسفانه هم‌‌اکنون در این فصل خاص که نیاز خانواده‌ها به چنین فضاهایی برای ساعاتی فارغ‌ شدن از کار و مشغله‌ روزانه دوچندان است، با تدابیری نسنجیده و نامناسب این محیط تفریحی را تخریب کردند.

البته اگر چه علت تخریب پارک کودک از سوی اعضای شورای شهر و شهرداری به بهانه ساخت پارک بانوان نام گرفت که البته این توجیه مناسبی نیست و می‌شد زمینی دیگر را برای پارک بانون در نظر گرفت ولی چنین محیط‌هایی که تنها تفرجگاه و تفریحگاه جوانان به شمار می‌رفت را نادیده انگاشت و شهرداری ‌باید حداقل قبل از تخریب این محیط که تنها محل تفریحی شهر نیز به حساب می‌آمد برای سرگرمی و تفریح سالم جوانان و حتی خانواده‌ها تدابیری می‌اندیشید.

متأسفانه شهرداری خورموج انتقادپذیر نیست و هر نوع انتقادی که از طرف مردم و یا بعضا مسئولان شهرستان از آن مجموعه می‌شود بی‌تفاوت از آن می‌گذرد و این امر موجب مشکلاتی در شهر شده است.

اما با توجه به عدم آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌های شهر خورموج که توسط شرکت گاز لوله‌کشی صورت گرفته و حتی علمک‌های آن‌ها نیز نصب شده است ولی هیچ‌گونه آسفالت و حتی روکشی نیز صورت نگرفته است و مردم به شدت از عدم مدیریت شهری در شهرداری و شورای شهر گلایه‌مند هستند.

نبود فاضلاب شهری و عدم محاسبه علمی و دقیق شیب جداول و کانال‌ها برای هدایت آب‌های سطحی که شاید در بسیاری از خیابان‌های شهر از جمله شهید بهشتی همه ساله توسط پیمانکاران و البته بدون نظارت و کیفیت کافی ترمیم می‌شود موجب شده است همه روزه آبگرفتگی در کانال‌های خیابان شهید بهشتی شهر خورموج مشهود باشد.

اما با توجه به بارش‌هایی که به حالت سیل‌آسا در شهر می‌بارد علاوه بر اینکه موجب آبگرفتگی معابر شهر و اختلال در عبور و مرور شهروندان می‌شود نشان از آن است که این شهر در مقابل حوادث جوی و غیرمترقبه از جمله سیلاب آمادگی لازم را ندارد.

محمد که خود کارمند یکی از بانک‌های شهر است می‌گوید: واقعا متاسفم برای بعضی از اعضای شورا که از این مدیریت شهری حمایت می‌کنند.

حسین الف که راننده پیکان بار است می‌گوید: به خدا دیگر پول ندارم که جلوبندی و لاستیک ماشینم را درست یا تعویض کنم و آیا شورا و شهردار در شهر عبور و مرور نمی‌کنند.

اعضای شورای شهر خورموج مرکز شهرستان ولایتمدار استان بوشهر در قبال شهروندان مسئول هستند و باید پاسخگو باشند و امید می‌رود با توجه به اینکه غلامرضا قربانی با اکثریت آرای اعضای شورا به عنوان رئیس و سید مهدی ابطحی به عنوان نایب رئیس انتخاب شدند نسبت به خواسته به حق مردم توجه کرده و وظیفه خود را در برابر مردم عملی کنند.

شهر خورموج که مرکز شهرستان دشتی است در 80 کیلومتری جنوب شرقی بوشهر قرار دارد.

گزارش: اسماعیل حاجیانی

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول