اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار الموت شرقی:

شوراها باید جایگاه حساس خود را به خوبی بشناسند

خبرگزاری فارس: بخشدار الموت شرقی گفت: شوراها با کنار گذاشتن اختلافات و ایجاد همدلی در راستای حل مشکلات منطقه و روستای خود بکوشند.

شوراها باید جایگاه حساس خود را به خوبی بشناسند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عصر امروز نخستین دوره مسابقات قرآنی خانواده‌های شوراهای اسلامی روستایی و دهیاری‌های الموت شرقی در محل امامزاده علی‌اصغر (ع) زرآباد الموت شرقی برگزار شد.

محرمعلی گروسی در این مراسم شوراهای اسلامی را پارلمان‌های محلی دانست و اظهار کرد: شوراها در نقش رابطان دولت و مردم ایفای نقش می‌کنند و در این راستا نقش سازنده‌ای دارند.

وی هدف از برگزاری مسابقات قرآنی را آشنایی هرچه بیشتر شوراها با مفاهیم قرآنی دانست و افزود: امیدواریم روح قرآنی و عمل به قرآن در بین تمام آحاد جامعه جاری شود.

گروسی اضافه کرد: با گذشت سه دوره از شوراهای اسلامی نتایج خوبی در سطح روستاها و شهرها شاهدیم و چنانچه ضعف‌هایی وجود داشته است ولی با گذشت زمان ضعف‌ها برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: شوراها باید جایگاه حساس خود را به خوبی بشناسند و از این ظرفیت در راستای حل مشکلات مردم بکوشند و مردم نیز از این ظرفیت شوراها استفاده‌های لازم را برده و برای رضای خدا و خدمت به قرآن و اسلام و مردم به ایفای نقش بپردازند.

بخشدار الموت شرقی یادآور شد: اعضای شوراها با توجه به پایان یافتن دوره سوم شوراهای اسلامی شهر روستا از این زمان باقیمانده استفاده کرده و با اتحاد و همدلی در راستای پیشبرد اهداف نظام بکوشند و اگر این اتحاد به خوبی حاصل شود کارها با سرعت و دقت بیشتری به سرانجام می‌رسد.

وی در ادامه خطاب به شوراها و دهیاران تأکید کرد: با کنار گذاشتن اختلافات و با ایجاد همدلی در حل مشکلات منطقه و روستای خود بکوشید.

گروسی اظهار کرد: شوراها و دهیاران باید به وظایف قانونی خود عمل کنند و هر یک پایبند به نقش‌های خودشان باشند، سیاست‌گذاری‌ها توسط شوراها صورت پذیرد و اجرا توسط دهیاران انجام شود.

وی ادامه داد: در این راستا مغایرت‌های پیش آمد توسط بخشداری و شورای اسلامی بخش رصد شده و کارها انجام می‌گیرد.

وی افزود: برای تسریع در روند اجرای برنامه در سطح منطقه و آگاهی از برنامه‌های پیش رو حداقل هر هفته یکی از اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران به بخشداری مراجعه کنند تا در اطلاع‌رسانی از کارهای پیش رو و سعی در حل مشکلات منطقه به خوبی صورت پذیرد.

بخشدار الموت شرقی در ادامه با تشریح اقدامات انجام شده توسط بخشداری و دیگر دستگاه‌های مرتبط در رابطه با وقوع سیل روز پنج‌شنبه در این منطقه عنوان کرد: جا دارد در این مراسم از زحمات راهداری الموت شرقی، اداره برق، آبفای روستا و جهاد کشاورزی تشکر کرد.

وی ادامه داد: بعد از وقوع سیل در منطقه به اتفاق مدیران بخش از صبح جمعه تا غروب همان روز بازدیدهایی انجام شد، مشکلات بررسی و با همکاری مردم و دستگاه‌های مربوطه تا پایان روز جمعه مشکلات برطرف شد.

گروسی تشریح کرد: شوراها توجه داشته باشند که خسارت بزرگی به بخش کشاورزی منطقه وارد شده است و در این راستا به همکاری معاونت عمرانی استاندار یک دستگاه لودر برای پاکسازی سربندهای آب‌های کشاورزی به صورت استیجاری در اخیار جهاد کشاورزی قرار داده می‌شود تا برای لایروبی و جوی‌های آب کشاورزی منطقه اقدام کند.

وی عنوان کرد: تمام راه‌های ارتباطی اصلی منطقه بازگشایی شده‌اند و مشکلی برای تردد در مسیرهای اصلی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در همین راستا با همکاری اداره برق منطقه تا ساعت شش صبح روز جمعه برق منطقه وصل شد و خوشبختانه هم‌اکنون قطعی برق نداریم.

وی در ادامه در مورد وضعیت برق منطقه تصریح کرد: سیستم برق‌کشی منطقه با مشکل رو‌به‌روست که با کوچک‌ترین حوادثی، برق منطقه قطع می‌شود که در این راستا این مشکل با استاندار در میان گذاشته شد و طی سفر معاون عمرانی استاندار مصوب شد تا پست 63 کیلو وات منطقه تا پایان سال به اتمام برسد و جا دارد مدیریت ارشد استان نگاه ویژه به این حوادث داشته باشد.

بخشدار الموت شرقی یادآور شد: با توجه به کوهستانی بودن و شیب بالای منطقه و داشتن کوه‌های جوان، با کوچک‌ترین بارش در منطقه سیلاب جاری می‌شود و جا دارد با اجرای طرح‌های آبخیزداری در صدد حل این مشکل برآییم.

وی تأکید کرد: دو نقطه از جاده اصلی منطقه که یکی در روستای شترخان در سه‌راهی به سمت قلعه حسن صباح و دیگری در روستای کافرکش به صورت آبراهه است که سبب بروز مشکل در بسیاری از موارد می‌شود و این دو نقطه در حادثه اخیر اجازه امدادرسانی به موقع را نمی‌داد.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول