اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

سنگ‌اندازی برخی دستگاه‌ها برای تولید جای تعجب دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه اصفهان گفت: سنگ اندازی و کارشکنی برخی دستگاه‌ها در زمینه تولید و اشتغال از سوی نیروهای داخلی جای بسی تعجب دارد.

سنگ‌اندازی برخی دستگاه‌ها برای تولید جای تعجب دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در جلسه شورای اداری شهرضا که در دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: هدف‌گذاری و تدوین برنامه جامع و بلندمدت در جلسه های شورای اداری شهرستان‌ها و استان یکی از مهم‌ترین مسایلی است که باید مد نظر مسئولان امر قرار بگیرد.

وی ادامه داد: اتلاف وقت و منابع یکی از مهم‌ترین آفاتی است که در حال حاضر گریبان‌گیر برخی از جلسه‌ها و نشست‌ها شده و انتظار می‌رود مسئولان با درایت و هوشیاری از ادامه این روند در جلسه‌های شورای اداری جلوگیری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به لزوم استفاده از کارشناسان و متخصصان در جلسه‌های شورای اداری در راستای رفع معضلات و نارسایی‌های جامعه افزود: باید سعی شود که از دعوت افراد غیر مرتبط و غیر متخصص در این نشست‌ها جلوگیری شود تا رسیدگی به مسایل اساسی و مهم در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرایی شود.

وی با تشریح وضعیت اقتصادی جامعه و اهمیت آن در رشد و تعالی کشور تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب از چهار سال گذشته با دور اندیشی نسبت به اهمیت و جایگاه مسایل اقتصادی در جامعه تذکر می‌دادند و نام گذاری‌های سال‌های گذشته از سوی ایشان به نام‌های همت مضاعف، کار مضاعف، الگوی صحیح مصرف، جهاد اقتصادی و حمایت از تولید، کار و سرمایه ایرانی در راستای تحقق اهداف متعالی اقتصادی کشور بوده است.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به کارشکنی دشمنان در حوزه‌های مختلف اقتصادی افزود: طی سال‌های گذشته فعالیت‌های مختلف دشمنان در عرصه‌های فرهنگی همواره مد نظر بوده است، اما در سال‌های اخیر دشمنان با برنامه‌ریزی در حوزه اقتصادی، درصدد بر آمده‌اند تا نسبت به دلسردی مردم اقدام کنند که خوشبختانه تا کنون به اهداف پلید خود دست نیافته‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 80 هزار سایت فارسی زبان و 400 کانال فارسی با هدف فعالیت بر علیه کشور ما ایجاد شده است.

امام جمعه اصفهان با تشریح لزوم توجه به سرمایه‌گذاران  و کار آفرینان داخلی بیان داشت: در حالی که تمام دنیای استکبار برای به زانو در آوردن کشور ما در جبهه اقتصادی متحد شده است سنگ اندازی و کارشکنی برخی دستگاه‌ها در زمینه تولید و اشتغال از سوی نیروهای داخلی جای بسی تعجب دارد.

وی با اشاره به شخصیت بارز شهید سید حسن مدرس (ره) در زمینه حمایت از تولید ملی افزود: این شخصیت جهانی در طول حیات پر خیر و برکت خود همواره بر استفاده از تولیدات داخلی تاکید داشت و حتی در انتخاب نوع لباس و پوشش خود از محصولات داخلی استفاده می‌کرد.

طباطبایی‌نژاد با ابراز گلایه از برخی تنگ نظری‌ها در عرصه حمایت از تولید داخلی اظهار داشت: متأسفانه برخی افراد با گمان اینکه با ایجاد یک واحد تولیدی فقط یک یا چند نفر ثروتمند می‌شوند در راه تولید و سرمایه‌گذاری سنگ‌اندازی می‌کنند که در نتیجه سبب بروز ده‌ها معضل اجتماعی و از سوی دیگر فرار سرمایه‌های داخلی به خارج می‌شود.

وی ادامه داد: جامعه امروز ما بیش از هر چیز نیازمند ایجاد اشتغال است  و مسئولان باید تلاش کنند تا با ایجاد زیر ساخت‌های مناسب و ارایه امتیازاتی از قبیل تسهیلات مناسب بانکی و معافیت‌های مالیاتی زمینه بروز خلاقیت‌های داخلی در عرصه تولید کار و سرمایه را مهیا کنند.

امام جمعه اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح لزوم توجه به معضل بیکاری در جامعه افزود: در حالی که تعداد بسیاری از آقایان جامعه ما بیکار هستند اشتغال خواهران در واحدها و ادار‌ات مختلف جای سؤال دارد و انتظاری که از مسئولان می‌رود این است که با درایت زمینه ایجاد اشتغال را به صورت عادلانه برقرار کنند.

وی اضافه کرد: در فرهنگ دینی ما مردان به عنوان سرپرست خانواده مطرح هستند و این در حالی است که با به‌ کارگیری گسترده خانم‌ها در بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی زمینه ایجاد اشتغال برای آقایان مختل شده است.

طباطبایی‌نژاد با تشریح معضلات ناشی از بیکاری مردان در جامعه اضافه کرد: تأخیر در ازدواج و گسترش فساد و بی‌اخلاقی در جامعه از مهم‌ترین معضلاتی است که در صورت تداوم بیکاری مردان، گریبان جامعه را  می‌گیرد و امیدواریم با اتخاذ تمهیدات اساسی از ادامه روند فعلی در حوزه اشتغال جلوگیری شود.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول