اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گناباد:

تولید الکتروهای فشار قوی در صنعت گناباد آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار گناباد گفت: ساخت ترانسفورماتور و تولید الکتروهای فشار قوی از جمله اقدامات در زمینه صنعت است که به زودی مراحل ساخت و ساز آنها آغاز می‌شود.

تولید الکتروهای فشار قوی در صنعت گناباد آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، محمد صفایی صبح امروز در مراسم تجلیل از اساتید آموزشکده فنی و حرفه‌ای پسران گناباد که در محل آموزشکده فنی پسران گناباد برگزار شد، ضمن تبریک هفته معلم اظهار داشت: امروزه پس از دو قرن تلاش در تاریخ معاصر برای پیدا کردن مسیر هدایت و تعالی، افق‌های آن روشن شده و در نقطه‌ای قرار داریم که پیام الهی‌بخش و متعالی مسیر و مخاطب خود را پیدا کرده است و در آینده با توریسم جدیدی از آمریکا و اروپا مواجه خواهیم شد که برای آگاهی از ایران به کشورمان خواهند آمد.

وی گفت: سالانه 220 تن زعفران در دنیا تولید می‌شود که از این تعداد 200 تن در ایران و از این تعداد نیز 180 تن در خراسان رضوی تولید می‌شود ولی وجه قالب آن در دنیا به عنوان زعفران اسپانیا صادر می‌شود.

صفایی افزود: با توجه به بسترهای موجود باید تمام تلاش را به کار ببریم تا در زمینه تولیدات و صنعت پیشرفت کنیم و ایده‌ها را تبدیل به تولید کنیم.

صفایی از اجرای دو کار صنعتی در شهرک صنعتی گناباد خبر داد و گفت: ساخت ترانسفورماتور و تولید الکتروهای فشار قوی از جمله اقدامات در زمینه صنعت است که به زودی مراحل ساخت و ساز آنها آغاز می‌شود.

وی افزود: در سطح کشور دو آموزشکده فنی دیسفول و آموزشکده فنی گناباد وجود دارد که موفق به جذب مشارکت مردمی شدند.

رئیس آموزشکده فنی پسران گناباد در ادامه گفت: طبق مصوبه کمیسیون آموزشی مجلس، دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در سال 90 تاسیس و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای از وزارت آموزش و پرورش به وزارت علوم و تحقیقات و فناوری واگذار شد.

ابراهیم پارسا افزود: در حال حاضر 171 مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در کشور وجود دارد که از این تعداد پنج مرکز ویژه خواهران و 160 مرکز ویژه برادران در حال فعالیت است.

پارسا افزود: شورای هم‌اندیشی اساتید باید کیفیت را در آموزش عالی مدنظر قرار دهند و براساس نظر این شورا دانشگاه‌ها مجوز اخذ رشته‌های تحصیلی را بگیرند تا از فرصت‌های موجود بهترین استفاده را ببریم و میزان مصرف کالای خارجی را کاهش دهیم.

وی گفت: جذب خیرین از جمله اقدامات این مرکز آموزشی می‌باشد به طوری که در سال گذشته خیران 190 میلیون تومان کمک کردند، هم‌چنین اخذ مجوز جذب هیئت علمی در حوزه پژوهشی این دانشکده از دیگر اقدامات انجام گرفته است.

وی اظهار داشت: حلقه مفقود در صنعت کشورمان وجود دارد که این حلقه بین مهندس و کارگر است و علت آن نبود وجود تکنسین است، به طوری که در یک کارخانه کارگر ساده به انجام کار می‌پردازد و مهندس هم نظارت می‌کند، اما کسی وجود ندارد که بر راهکارهای اجرایی مهندس نظارت کند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول